27.02.2017

Податкова інформує 27-02-2017

податкова

Представники ДФС взяли участь у тренінгу для операторів скануючих систем

 

У рамках Програми з експортного контролю та безпеки кордонів (EXBS) представники Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС взяли участь у тренінгу з аналізу рентгенівських зображень для операторів скануючих систем, який відбувся в м. Одеса.

Дводенні курси з аналізу рентгенівських зображень для операторів скануючих систем багажного типу Rapiscan 628 проводились підрядником Державного Департаменту США, компанією «Renful Premier Technologies».

Під час заходу учасники вивчали методи підвищення ефективності виявлень нелегальних перевезень товарів, що мають відношення до зброї масового ураження, звичайних озброєнь або інших видів товарів шляхом більш ефективного використання технологій неруйнівного контролю. У рамках навчальної програми учасники тренінгу виконували навчальні вправи з використанням відповідних скануючи систем.

Інформацію, отриману під час заходу, представники Департаменту СПКЗ ДФС використовуватимуть для вдосконалення навчально-методичних матеріалів з метою покращення процесу спецпідготовки працівників ДФС України.

 

ЗІР доповнено новим розділом з митною інформацією

 

Інформаційно-довідковий департамент ДФС продовжує вдосконалення Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу, в якому представлена офіційна позиція ДФС з питань щодо оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, електронного цифрового підпису та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.

За його словами, з 19 грудня поточного року в ЗІР запроваджено новий розділ «Інформація з питань митної справи».

«Новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо», – зазначив Іван Романов.

 

Сергій Білан: Ми проводимо постійну роботу з ліквідації підпільних виробництв фальсифікату

 

Працівники податкової міліції постійно проводять оперативні заходи у рамках протидії незаконному виготовленню, переміщенню через кордон України та реалізації підакцизних товарів. Про це розповів Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан в ефірі програми «Уряд на зв’язку з громадянами».

За його словами, на сьогодні підробка алкогольної продукції є досить поширеною тенденцією. Так, лише минулого року було викрито 138 підпільних цехів з промислового виготовлення лікеро-горілчаних виробів.

«За минулий рік було вилучено незаконно вироблених алкогольних товарів на 108 млн. грн. Фактично всі вони можуть становити загрозу для здоров’я людей. Вже тільки з початку цього року вилучено фальсифікованої горілки на 13 млн. грн. Тобто ця робота триває постійно», – підкреслив Сергій Білан.

Він також зазначив, що працівники спецпідрозділу «Фантом», які працюють на лінії розмежування у зоні АТО, також протидіють ввезенню в Україну підроблених лікеро-горілчаних виробів.

«Як правило підроблену горілку, тютюнові вироби везуть з непідконтрольної території Донецької та Луганської областей, тому що там досить дешева робоча сила, дешевий контрабандний спирт і вже тут намагаються продати», – розповів Сергій Білан. Загалом, завдяки роботі «Фантому» щодо контролю за незаконним переміщенням товарів через лінію розмежування протягом 2016 року було виявлено та вилучено товарів на загальну суму близько 108 млн. грн.

 

Сергій Білан: Для добропорядних платників податків податкова міліція має бути невидимою

 

У своїй діяльності податкова міліція керується одним девізом – для добропорядних платників податків податкова міліція має бути невидимою. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан у програмі «Уряд на зв’язку з громадянами». «Якщо ти в повному обсязі виконуєш свої зобов’язання перед державою, то контролюючі органи до тебе або не мають приходити, або приходять раз в певний термін, який визначений законодавством, і спілкуються виключно в консультативному плані», – зазначив Сергій Білан.

Він також повідомив, що за 2016 рік економічний ефект від роботи податкової міліції склав 11,1 млрд. грн.

Так, у минулому році було упереджено розкрадання з бюджету ПДВ на суму 3,4 млрд. грн. Ще 4,4 млрд. грн. склала сума вилученого з незаконного обігу майна та грошових коштів. Крім того, до бюджету надійшло ще 3,3 млрд. грн. за результатами роботи податкової міліції.

«Особливо важливо для нас, що більше 60% штрафних санкцій сплачено добровільно, тобто ще в досудовому регулюванні. Це свідчить про те, що немає великого тиску на бізнес, як говорять деякі популісти. Звичайно, нікому не подобається «виймати з кишені» й платити податки. На жаль, кожен підприємець намагається знайти шляхи оптимізації своєї діяльності для того, щоб зменшити витрати», – розповів Сергій Білан.

Він також підкреслив, що, незважаючи на технічну помилку, яка сталася під час ухвалення змін до податкового законодавства, податкова міліція діє у правовому полі – її діяльність регламентується низкою нормативних актів. Крім того, у змінах до Податкового кодексу зазначено, що податкова міліція має бути ліквідована, але тільки з того часу, коли буде прийнято новий закон про окремий центральний орган виконавчої влади.

 

Роман Насіров: ДФС пропонує відмінити необхідність перевірки кожного з ФОПів при їх закритті

 

ДФС виступила з пропозиціями щодо перегляду критеріїв для проведення обов’язкової перевірки фізосіб-підприєців при їх закритті та спрощення процедури зняття їх з податкового обліку. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров під час засідання Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики.

За його словами, відповідно до діючого законодавства ДФС зобов'язана перевірити кожну фізичну особу-підприємця в процесі його ліквідації. Водночас, враховуючи цьогорічні нововведення щодо необхідності сплати ФОПами єдиного внеску навіть при відсутності прибутку, з 01.12.16. до 20.02.17 близько 330 тисяч підприємців припинили свою діяльність. При цьому, більшість закритих ФОПів були «сплячими» та давно не вели господарську діяльність. «На цей рахунок існує два накази Мінфіну. Один з них стосується ЄСВ, другий – всіх інших податків. Ми вважаємо, що варто переглянути ці накази і створити більш конкретні вимоги – в яких випадках, в залежності від критеріїв тієї фізособи-підприємця, що закривається, яка потрібна чи не потрібна перевірка», - запропонував Роман Насіров.

 

На Київщині викрито посадових осіб ОДПІ, які вносили несанкціоновані зміни до службової інформації

 

Співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Київській області викрито начальника відділу та інспектора Києво-Святошинської ОДПІ, які без законних підстав здійснили корегування статусу договорів про визнання електронних документів низки підприємств. Встановлено, що зазначені підприємства мають ознаки фіктивності та надають послуги з мінімізації податкових зобов’язань суб’єктам господарської діяльності реального сектору економіки.

Реєстрація вказаними підприємствами податкових накладних у Єдиному реєстрі надала змогу СГД реального сектору економіки сформувати штучний податковий кредит з ПДВ. Це призвело до несплати до державного бюджету України податку на додану вартість у великих розмірах.

Посадовій особі керівної ланки повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.362 КК України (несанкціоновані дії з інформацією, яка оброблюється в електронно-обчислюваних машинах).

Інспектору повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.361 КК України (несанкціоноване втручання в роботу електронно-обчислюваних машин).

Матеріали кримінального провадження направлені до суду з обвинувальним висновком.

 

Митниками припинено спробу незаконного переміщення на територію Євросоюзу цигарок вартістю понад 1,7 млн. грн.

 

Працівниками підрозділу протидії митним правопорушенням Чернівецької митниці ДФС у взаємодії з оперативною групою Міжрегіональної митниці ДФС у пункті пропуску «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці в ході проведення оперативних заходів припинено спробу незаконного переміщення значної партії цигарок на територію Євросоюзу. У ході часткового митного огляду автомобіля, який рухався транзитом з Республіки Польща в Болгарію з вантажем «свинячі голови та сало», було виявлено палет зі спеціально виготовленим сховищем – фанерним ящиком, в якому знаходились цигарки, ззовні прикриті свинячими головами.

Митниками було прийнято рішення про проведення повного митного огляду транспортного засобу та вантажу, під час якого виявлено приховані від митного контролю в спеціально виготовлених тайниках сигарети, загальною кількістю 122000 пачок, торгових марок «NZgold», «NZblack» та «FEST7».

Наразі за даним фактом складено протокол про порушення митних правил, дії водія - громадянина Польщі, кваліфіковано за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, санкції якої передбачають накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з їх конфіскацією, а також транспортних засобів зі спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

На підставі статті 511 Митного кодексу України, за протоколом про порушення митних правил цигарки вартістю понад 1,7 млн. грн. та автомобіль «Scania»з причепом вилучено на склад Чернівецької митниці ДФС.

 

Сергій Білан: Податкова міліція не ліквідована і продовжує працювати у правовому полі

 

На сьогодні податкова міліція продовжує працювати у правовому полі. Технічна помилка, внаслідок якої в одному пункті Податкового кодексу вказано два моменти, що суперечать одне одному, не є глобальною проблемою та не припиняють роботу податкової міліції. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан в ефірі телеканалу «112».

«Діяльність податкової міліції регламентується цілою низкою нормативних актів. Змінами до Податкового кодексу передбачено, що розділ 8 про податкову міліцію виключається, але пункт, який його виключає, вступає у дію тільки з моменту прийняття закону про новий орган. Бо не можна ліквідувати орган, не зрозумівши, що робити далі, не створивши щось нове», – наголосив Сергій Білан.

За його словами, саме у Перехідних положеннях зазначено, що розділ «Податкова міліція» виключається з моменту прийняття відповідного закону про створення нового органу, тому ні про ліквідацію, ні про поновлення повноважень податкової міліції на сьогодні немає жодної мови. Він також зазначив, що Конституцією України передбачено безперервність владних інститутів.

 

У Харкові під час одержання неправомірної вигоди затримано начальницю відділу податкової інспекції

 

Співробітниками Міжвідомчої слідчо-оперативної групи у складі працівників Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області, УСБУ у Харківській області та прокуратури Харківської області під час одержання неправомірної вигоди у сумі 5 тисяч гривень затримано керівника відділу однієї з податкових інспекцій Харкова.

Вказані кошти службова особа вимагала від місцевого підприємця за прискорення та безперешкодну видачу свідоцтва платника податку на додану вартість.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч.3 ст. 368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службової особою). Посадовій особі оголошено про підозру.

 

Махінатори незаконно заволоділи коштами меткомбінату на суму 24 млн. грн.

 

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з обласним управлінням Національної поліції встановлено, що посадові особи одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Кривого Рогу з метою заволодіння коштами металургійного комбінату, використовуючи підконтрольні підприємства, створили схему фіктивної технології збагачення відходів металургійного виробництва.

Так, підконтрольні підприємства зазначеного ТОВ одержали від металургійного комбінату 70 тис. тонн залізовмісного шламу на загальну суму 3 млн. грн., а згодом, сфальсифікувавши документи щодо збагачення сировини, нібито поставили її на підприємства з ознаками фіктивності.

Повернення сировини на ТОВ після такого «збагачення» відбувалось у тій же кількості та якості, але загальною вартістю вже понад 25 млн. грн.

У подальшому ТОВ поставило зазначений товар на металургійний комбінат та отримало грошові кошти у розмірі 31 млн. грн. Загальна сума коштів меткомбінату, якою заволоділи посадові особи товариства шляхом безпідставного завищення вартості сировини, склала понад 24 млн. грн.

За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 191 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

 

Фіскальна служба Харківщини продовжує плідну співпрацю з Об’єднанням профспілок області

 

Цього разу, фахівці ГУ ДФС у Харківській області взяли участь у семінарі для голів обласних та первинних профспілкових організацій Об’єднання профспілок області.

Співробітники Головного управління фіскальної служби ознайомили учасників заходу з головними змінами до податкового законодавства, запровадженими з 1 січня 2017 року відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році».

Зокрема присутніх було проінформовано щодо особливостей нарахування та сплати ЄСВ у 2017 році та порядку реєстрації неприбуткових організацій.

У фіскальній службі Харківської області відзначають важливість роз’яснювально-консультативної роботи, що   є невід’ємною частиною того сучасного формату надання сервісних послуг, які пропонує служба підприємцям та громадянам на сьогоднішній день.

 

До уваги платників ПДВ

 

ГУ ДФС у Харківській області у зв’язку із набранням чинності з 01 січня 2017 року Закону України від 21.12.2016 р. № 1797-VШ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» та з метою практичного застосування підпункту «і» п.201.1 статті 201 ПКУ при складанні податкових накладних повідомляє, що Торгово-промислова палата України володіє кваліфікованим та досвідченим штатом експертів у всіх регіональних палатах і здатна задовольнити попит на визначення кодів товарів для всіх платників ПДВ. Тобто, інформацію про код товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності можна отримати в регіональній торгово-промисловій палаті.

 

Керівник податкового відомства Харківщини Микола Рибаков: Фіскальна служба в регіоні реформується для потреб платника

 

Про це під час ефіру програми «Віддзеркалення» розповів начальник ГУ ДФС у Харківській області. Посадовець у відвертій бесіді з журналісткою та ведучою програми Оксаною Пількіною відповів на її численні запитання та проінформував щодо процесу реорганізації, який наразі відбувається у фіскальній службі. Микола Рибаков повідомив про новації, які очікують платників податків у зв’язку з переформатуванням служби на сервісну. Також керівник поділився своїм баченням втілення фіскальної політики в регіоні, як то,   створення рівних конкурентних умов для усіх представників бізнесу, розуміння важливості та необхідності сплати податків тощо.

Дивіться передачу «Віддзеркалення» за посиланням: http://kh.sfs.gov.ua/media-ark/videogalereya/intervyu-ta-publichni-zayavi/3794.html

 

Про перспективи ведення електронного документообігу за «круглим столом»

 

Фахівці ГУ ДФС у Харківській області та бухгалтери й керівники підприємств – члени Харківського офісу Європейської бізнес Асоціації обговорили за «круглим столом» питання ведення на підприємствах електронного документообігу й порядок проведення електронних перевірок.

В ході заходу   податківці розповіли про визнання електронного документу, особливості ведення бухгалтерського та податкового обліку в електронному вигляді, порядок проведення електронних перевірок та відповіли на ряд практичних запитань присутніх.

Наприкінці засідання присутні дійшли висновку, що розвиток електронного документообігу має великий потенціал в Україні. Адже досвід передових країн Європи довів, що електронний метод ведення обліку і взаємодії з контролюючими органами забезпечує найбільш комфортні умови для ведення бізнесу.

 

Погашенню податкового боргу особливу увагу

 

Робота фіскальної служби з платниками, які мають податковий борг, знаходиться під особливим контролем. Адже це надходження до державного і місцевого бюджетів. Це ті кошти, що місцеві громади могли би витратити на заплановані важливі соціальні та економічні проекти.

Днями в Головному управлінні фіскальної служби відбулась робоча зустріч із запрошенням керівників підприємств-боржників регіону під безпосереднім головуванням начальника ГУ ДФС області Миколи Рибакова та заступника начальника   Наталії Свєтош.

За результатами зустрічі обговорені шляхи та перспективи погашення, затверджені відповідні робочі плани, виконання яких дозволить забезпечити погашення боргу та сприятиме стабільній роботі підприємств.

 

Харківщина: У лютому вже зареєструвалось більше 2,1 тис. нових підприємців

 

Тоді як у січні рішення стати бізнесменами прийняли 1 788 громадян.

Загалом, станом на 01.02.17, на обліку в органах ДФС Харківщини знаходиться 140,6 тисяч ФОП.

В той же час, на 1 січня минулого року їх кількість складала 160,9 тисяч.

«Пік активності» у зменшенні числа підприємців спостерігався у грудні 2016 року та січні 2017 року і був пов’язаний із впровадженням з 1 січня 2017 року змін у законодавстві. Протягом грудня минулого року припинили свою діяльність 15,6 тис. фізичних осіб – підприємців, а у січні поточного троку - 13 тис. фізичних осіб.

Однак вже у лютому поточного року кількість підприємців, які прийняли рішення «закритися», значно зменшилась – 3,5 тисячі. При цьому, більшість закритих підприємців не проводили діяльність та декларували нульовий прибуток.

Як зазначають в ГУ ДФС у Харківській області, коливання у загальній чисельності підприємців є неодноразовим процесом. Так, на зміни у кількості ФОП впливає навіть період року. Крім того, частина підприємців переходить на новий рівень – відкриваючи підприємства.

 

Про нові терміни валютних розрахунків

 

ГУ ДФС у Харківській області нагадує суб’єктам господарювання, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю. З 16 грудня 2016 року відповідно до Постанови Правління НБУ від 13.12.2016 р. № 410 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» та на підставі статті 1 Закону України від 23.09.94 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» виручка резидентів в іноземній валюті підлягає зарахуванню на їхні валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 120 календарних днів із дати митного оформлення експортованої продукції, а у випадку експорту робіт та транспортних послуг – з моменту підписання акта чи іншого документа, що засвідчує виконання робіт або надання транспортних послуг.

Порушення   резидентами, крім суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, зазначених строків, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка   суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю   України за валютним курсом Національного банку України на   день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може   перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

 

Схованки з «травичкою» виявили харківські митники

 

Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківськими митниками спільно зі співробітниками УВБ ГУ ДФС у Харківській області у громадянки України був виявлений пакунок з канабісом.

Під час усного декларування пасажирів автомобілю, який прямував з Мелітополю до Москви, жоден з них не заявив про переміщення заборонених предметів. При цьому службовий собака митників Любомир неодноразово спрацьовував на куртку однієї з пасажирів.

В ході подальшого митного огляду громадянка зізналася, що в куртці знаходиться пакет з «коноплею», яку вона везла для особистого споживання.

На митному посту «Харків-пасажирський» під час проведення митного контролю потягу «Харків-Москва» у туалеті збоку робочого тамбуру між трубами під решіткою було виявлено «травичку» спресовану у брусок розміром 100 мм х 65мм х 15мм.

За даними фактами складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Податковий календар на 28 лютого 2017 року

 

Салтівська ОДПІ звертає увагу, що 28 лютого, вівторок, останній день сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за січень 2017 року.

 

Як сплачувати ЄСВ підприємцям

 

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, платники, умови та порядок його нарахування і сплати регулюються Законом про ЄСВ. Платниками єдиного внеску є, зокрема, фізичні особи — підприємці, які обрали загальну систему оподаткування (п. 4 частини першої ст. 4 цього Закону).

Єдиний внесок для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 % до визначеної ст. 7 Закону про ЄСВ бази нарахування єдиного внеску.

Єдиний внесок для фізичних осіб — підприємців, які обрали загальну систему оподаткування, нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом про ЄСВ. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Тобто з 01.01.2017 р. у разі якщо фізичними особами — підприємцями не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом про ЄСВ. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

 

Що таке мінімальна та максимальна суми ЄСВ

 

Мінімальний страховий внесок — це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати та розміру внеску, встановленого законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (мінімальна сума у 2017 р. за місяць — 704 грн).

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску — це максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює 25 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.

 

Чи сплачувати ЄСВ підприємцям, які припинили держреєстрацію

 

Фізичні особи, щодо яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (абзац 2 п. 177.11 ст. 177 Податкового кодексу).

У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, що настає за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду, до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Водночас фізична особа — підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою (частина восьма ст. 4 Закону про держреєстрацію), а отже, і статусу платника єдиного внеску.

Таким чином, останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.

 

Деклараційна кампанія – 2017: інформація для самозайнятих осіб

 

Триває кампанія декларування доходів за 2016 рік. Нагадаємо, декларацію про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати доходи та самозайняті особи – по строку 3 травня, громадяни для реалізації права на податкову знижку за 2016 рік – до 31 грудня 2017 року.

Форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

Декларацію про майновий стан і доходи слід подавати до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси (реєстрації). Подати декларацію можна особисто або за допомогою уповноваженої особи; поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення – не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання декларації; в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису (не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк її подання); а для підприємців – за допомогою Електронного кабінету. При декларуванні доходів застосовуються норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діють на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2016 року.

Додаткову інформацію, детальні консультації та допомогу декларанти можуть отримати у центрах обслуговування платників Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області за адресою 63707, Харківська обл., м. Куп’янськ, вул. Харківська, буд. 99 або 62503, м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53.

 

Відповідальність за неподання громадянами – декларантами декларації

 

Неподання або несвоєчасне подання декларації підприємцем, особою, яка провадить незалежну професійну діяльність тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 грн за кожне неподання або несвоєчасне подання вперше та 1020 грн – за повторне протягом року порушення. Крім того, за неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи фізичними особами – підприємцями застосовується адміністративний штраф у розмірі від 51 грн до 136 грн, а у разі повторного порушення – від 85 грн до 136 грн.

Неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу від 51 грн до 136 грн. Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

 

Триває деклараційна кампанія – 2017

 

Фахівці Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області вкотре нагадують, що з 1 січня 2017 року розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих упродовж 2016 року.

Чекаємо, насамперед, тих громадян, котрі зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи, відтак визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Зокрема, це доходи від продажу рухомого та нерухомого майна, у вигляді спадщини або доходи від здавання в найм нерухомого майна. Звертаємо увагу, що з переліку «обов’язкових» декларантів цього року виключено громадян, котрі отримували доходи від двох і більше податкових агентів. Зазначена новація виникла у зв’язку із впровадженням ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та скасуванням пп. «є» п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України.

Зазнала змін і сама форма декларації про майновий стан та доходи. У оновленому вигляді її можна завантажити з веб-порталу ДФС України за гіперпосиланням http://sfs.gov.ua/elektronni-formi-dokumentiv/podatok-na-dohodi-fizichnih-osib/

 

Граничні строки подання декларації

 

Для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність – до 01 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017 року;

Для підприємців – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Останній день подання декларації за 2016 рік минув 09.02.2017 року.

Нагадуємо, що обов’язок подання декларації у платників податків виникає при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам, успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо, при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування (від операцій з інвестиційними активами; отриманні іноземних доходів; в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду).

 

До уваги платників податку на нерухоме майно!

 

Законом України від 20.12.2016 № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон № 1791) та Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесено зміни, зокрема в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю.

Так внесеними змінами встановлено, що на період проведення АТО для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких станом на 14.04.2014 була тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, і які станом на 01.01.2017 не змінили своє місцезнаходження (місце проживання) із зазначених територій на іншу територію України:

зупиняється нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за несвоєчасне погашення визначених станом на 14.04.2014 грошових зобов’язань, за якими зупинено стягнення.

Більш детальні роз’яснення в листі ДФС України від 08.02.2017 № 3012/7/99-99-13-03-01-17 розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/71215.html.

 

Використали товари, ввезені для оборонного замовлення не за цільовим призначенням, — сплатите ПДВ, мито і не тільки…

 

Пунктом 30.8 ст. 30 Податкового кодексу визначено, що контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням, за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі. Податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120 % річних облікової ставки Нацбанку України.

Також згідно з п. 132.1 ст. 132 цього Кодексу у разі порушення умов щодо цільового використання товарів, при ввезенні яких надано звільнення від оподаткування відповідно до Податкового кодексу, особа, відповідальна за дотримання умов, за яких надається звільнення від оподаткування (щодо цільового використання товарів), зобов’язана сплатити суму податкового зобов’язання, на яку було надано звільнення, та пеню, нараховану на суму такого податкового зобов’язання за період з дня надання звільнення від оподаткування до дня сплати.

Таким чином, у разі ввезення товарів, визначених частиною восьмою ст. 287 Митного кодексу, із звільненням від оподаткування відповідно до Податкового та Митного кодексів відповідальність платника податків-виконавця державного контракту з оборонного замовлення за сплату сум ПДВ, ввізного мита та пені виникає у разі використання зазначених товарів не за призначенням або їх нецільового використання.

(Лист ДФС України від 16.02.2017 р. № 3253/6/99-99-14-03-03-15)

 

Коли заборгованість для банку вважається безнадійною

 

Можливість віднесення до безнадійної заборгованості суми боргу за фінансовим кредитом, за яким прострочення погашення суми боргу (його частини) становить понад 360 днів, надано виключно банкам.

При цьому банки можуть визнать таку заборгованість безнадійною як за основною сумою боргу, так і за нарахованими доходами незалежно від того чи відповідає заборгованість критеріям, визначеним у підпунктах «а» – «з» пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, за умови, що боржники за фінансовим кредитом не є пов'язаними з кредитором; не перебувають з кредитором у трудових відносинах; не перебували з кредитором у трудових відносинах, та період між датою звільнення таких осіб та датою прощення їхньої заборгованості не перевищує три роки. Така заборгованість визнається безнадійною лише в частині сум боргу понад 360 днів. Наприклад, якщо заборгованість за основною сумою боргу по кредитному договору прострочено понад 360 днів, а за сумою нарахованих доходів банку по цьому кредитному договору така заборгованість (прострочена понад 360 днів) відсутня, то безнадійною для цілей оподаткування визнається лише заборгованість за основним боргом.

(Лист ДФС України від 08.02.2017 № 2440/6/99-99-15-02-02-15)

 

Щодо включення індексації до виплат, які враховуються до зарплати при забезпеченні її мінімального розміру

 

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про оплату праці» (далі — Закон) заробітна плата — це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до статті 31 Закону (у редакції від 06.12.2016 р. № 1774-VIII) розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.

Тобто, якщо працівником виконана місячна норма праці, йому мають нарахувати заробітну плату не нижче розміру мінімальної заробітної плати.

Частиною другою статті 31 Закону визначений вичерпний перелік виплат, які не враховуються при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру. Це — доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров'я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

Усі інші складові заробітної плати, не перелічені в частині другій статті 31 Закону, мають враховуватись до мінімальної заробітної плати. Тобто сума індексації, визначена відповідно до пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 (із змінами), включається до виплат, які мають враховуватись до заробітної плати при забезпеченні її мінімального розміру.

 

Дотації аграріям – в автоматичному режимі

 

Урядом ухвалено Порядок ведення та форму Реєстру отримувачів бюджетної дотації

За прийнятим порядком сільгоспвиробники подають заяву щодо включення до реєстру отримувачів бюджетних дотацій. На підставі реєстру та поданих документів про сплату ПДВ, Державна фіскальна служба формує список отримувачів бюджетних дотацій і передає список до Казначейства. Після чого Казначейство в автоматичному режимі щомісячно здійснює розподіл коштів.

 

За ненадання щорічної відпустки роботодавців штрафуватимуть

 

Йдеться про штрафні санкції, передбачені абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП, — у розмірі однієї мінімальної зарплати (3 200 грн). Право на відпустки мають громадяни України, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізичної особи.

Відповідно до ст. 6 Закону про відпустки щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарні дні за відпрацьований робочий рік, який починається з дня укладення трудового договору.

При цьому забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд.

Законодавством не передбачено терміну давності, після якого втрачається працівником право на щорічні відпустки, також воно не містить заборони надавати щорічні відпустки у разі їх невикористання. А отже, якщо працівник з якихось причин не скористався своїм правом на таку відпустку за попередні роки, то він має право їх використати.

 

Підвищення «мінімалки» не погіршило ситуацію на ринку праці

 

«Уже минуло фактично два місці 2017 року з новою мінімальною зарплатою. І де всі ті, хто кричали, що буде катастрофа, збільшиться кількість безробітних, і натовпи людей стоятимуть в центрах зайнятості, а підприємства позакриваються?» — з таким риторичним запитанням звернувся до глядачів одного з ТБ-каналів віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко.

З його слів, рішення Уряду про збільшення мінімальної зарплати до 3 200 грн з 1 січня 2017 року   на сьогодні виконується в повному обсязі як в державному, так і в недержавному секторі економіки. За цей час не закрилося жодне потужне підприємство, жодне промислове відкрите легальне підприємство не оголосило про скорочення персоналу. «Порівняно з минулим роком кількість безробітних в центрах зайнятості зменшилася на 70 тисяч. Перевищення надходжень до бюджету Пенсійного фонду порівняно з планом на ці місяці становить 18 %», — поінформував Павло Розенко.

 

Чи повертаються відпускні у разі звільнення посеред навчальної відпустки

 

У разі звільнення працівника до закінчення робочого року, за який він уже одержав відпустку повної тривалості, для покриття його заборгованості роботодавець провадить відрахування із заробітної плати за дні відпустки, що були надані в рахунок невідпрацьованої частини робочого року.

Оскільки навчальна відпустка на відміну від щорічної надається протягом навчального, а не робочого року незалежно від відпрацьованого в році часу, то зазначені вище відрахування не проводяться.

Таким чином, якщо працівник посеред оплачуваної навчальної відпустки написав заяву про звільнення до її закінчення, то кошти за частину невикористаної відпустки не повертаються.

 

Відображаємо лікарняні у Звіті з ЄСВ правильно

 

Нарахування лікарняних відображаються у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів згідно з додатком 4 (далі — Звіт) за місяць, у якому проведено таке нарахування.

Таблиця 6 Звіту призначена для формування страхувальником у розрізі кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу) у звітному місяці.

У таблиці 6 Звіту передбачено реквізит 10 «Тип нарахувань», у якому зазначається код типу нарахувань «13» (сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати (доходу) та фактично нарахованою заробітною платою (доходом) за звітний місяць).

Код типу нарахування «13» застосовується для сум різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою (доходом), які здійснені в поточному звітному місяці, у тому числі — за попередні, якщо сума заробітної плати менша ніж розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом за місяць, за який нараховується заробітна плата.

Суму різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою (доходом) у випадку перехідних лікарняних зазначаємо в реквізиті «19» окремим рядком, код категорії застрахованої особи — «29», код типу нарахувань — «13». У випадку перехідних лікарняних тип нарахувань «2» не застосовується, оскільки нарахування за фактично відпрацьований час, коли загальна сума доходу ще не є відомою (сума лікарняних буде визначена після надання листка непрацездатності), не можна розцінювати як несвоєчасне нарахування додаткової бази єдиного внеску.

 

Виплачуєте різні види доходів — нарахуйте правильно ЄСВ

 

Якщо працівник підприємства, перебуваючи у трудових відносинах з роботодавцем, одержує дохід у вигляді заробітної плати та виконує роботу (надає послуги) відповідно до цивільно-правового договору отримуючи винагороду, то до бази нарахування єдиного внеску за звітний місяць включаються як заробітна плата (дохід), так і сума винагороди. При цьому, якщо база нарахування єдиного внеску буде меншою за розмір мінімальної заробітної плати, то єдиний внесок розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки єдиного внеску у розмірі 22 %.

У разі якщо працівник отримує дохід у вигляді винагороди за договором цивільно-правового характеру, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, єдиний внесок нараховується виходячи з розміру єдиного внеску 22 % на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

 

Роздрібний акциз із торгівлі тютюновими виробами планують скасувати

 

Таке пропонується у проекті закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі», оприлюдненому Мінфіном України. Водночас з метою компенсації надходжень державного бюджету планується відповідно збільшити ставки акцизного податку на тютюнові вироби, визначені в абсолютних значеннях на 7 %. Зокрема, специфічні ставки акцизного податку на сигарети без фільтра, цигарки та сигарети з фільтром мають зрости з 445,56 до 477 грн за 1 000 штук, а мінімальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів — з 596,05 до 638 грн за 1 000 штук.

 

Чи вправі ДПІ здійснювати облік податкових векселів

 

Контроль за цільовим використанням підакцизних товарів, зокрема процедура обліку податкових векселів та їх погашення, належить до контрольних функцій, покладених на контролюючі органи (крім ДПІ).

Це означає, що з 01.01.2017 р. ДПІ не можуть здійснювати контрольні функції, у тому числі контроль за цільовим використанням підакцизних товарів, тобто процедуру обліку податкових векселів та їх погашення.

(Лист ДФС України від 22.02.2017 р. № 3635/6/99-99-12-03-03-15)

 

Суми середнього заробітку не враховуються до зарплати для забезпечення її мінімального рівня

 

Мінсоцполітики у листі від 13.02.2017 р. №322/0/101-17/282 зазначило, що суми середнього заробітку, які зберігаються за працівниками за час відпусток, виконання державних або громадських обов’язків, підвищення кваліфікації, службового відрядження, вихідної допомоги та компенсації за невикористані відпустки не є заробітною платою працівника, яку роботодавець виплачує йому за виконану роботу. Це є середній заробіток, який розраховується згідно з положеннями Порядку №100.

Отже, суми середнього заробітку не враховуються до зарплати для забезпечення її мінімального рівня.

Водночас, якщо працівникові за час службового відрядження виплачується заробітна плата згідно зі ст. 121 КЗпП чи Законом «Про державну службу», то нарахована заробітна плата працівника за місяць з урахуванням нарахованої заробітної плати за дні відрядження не може бути нижчою від розміру мінімальної заробітної плати.

 

Які терміни передбачені для зберігання документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів суб'єктом господарювання, у тому числі, якщо перевірка контролюючим органом не проводилась більше 1095 днів?

 

Документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3 роки (2555 днів для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням).

Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання, в установленому законодавством порядку передає їх до архіву.

Водночас, якщо зазначені вище документи, пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, то такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.

 

Звіт про пільги з 1 січня 2017 року отримав статус податкової декларації

 

Звіт про суми податкових пільг, форму якого затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг», з 1 січня 2017 року отримав статус податкової декларації.

Звіт про пільги подається щоквартально (за три, шість, дев’ять і 12 календарних місяців) протягом 40 календарних днів, які настають за останнім календарним днем податкового періоду.

Суб’єкт господарювання, який подає Звіт про пільги до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації, зазначає в ньому код і найменування податкової пільги за кожним видом податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, і Довідника інших податкових пільг.

 

Електронний кабінет платника

 

Модернізований сервіс Електронний кабінет платника включає дві функціональні частини: відкрита (загальнодоступна) і приватна (особистий кабінет). Користуватися функціоналом відкритої частини можна без ідентифікації особи (без використання електронного цифрового підпису). Зокрема, через відкриту частину платник має можливість: - скористатися інформацією з реєстрів, які є загальнодоступними (дані про взяття на облік платників; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги РРО) ; - Отримати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов'язкових платежів та подання звітності (податковий календар); - Отримати контакти і адреси діючих центрів обслуговування платників (ЦОП); - Ознайомитися з новинами ДФС України; - Скористатися іншою корисною інформацією.

Робота з електронним сервісом в персональної частини здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП), де після ідентифікації особи надається можливість: - скористатися індивідуальним податковим календарем; - Переглянути та перевірити свої облікові дані; - Створити запит для отримання інформації; - Подати реєстраційну заяву платника податку на додану вартість (ПДВ), заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ, заява про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів; - Направити лист органу ДФСУ; - Переглянути стан розрахунків з бюджетом; - Зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних; - Скористатися сервісами системи «Електронного адміністрування ПДВ» (для платників ПДВ).

Фізичним особам після ідентифікації також надана можливість за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі (особистий кабінет - «Стан розрахунків з бюджетом»).

 

Що таке ЗІР

 

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - ЗІР) створено у рамках Електронного Уряду з урахуванням тенденцій розвитку інформаційних технологій у сфері побудови веб-ресурсу та розглядається як інтегрований ресурс в інформаційне середовище органів ДФС, у якому уся направленість діяльності Державної фіскальної служби України, як внутрішня так і зовнішня, а також усі відповідні процеси інформаційно-довідкових ресурсів підтримуються та забезпечуються відповідними інформаційно-комп’ютерними технологіями.

Робота ЗІР направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення ЗІР здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру (щорічно понад 1 млн. звернень) та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Письмові консультації» інформація систематизована по тематиках:

оподаткування;

митна справа;

єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

електронний цифровий підпис.

 

Сервіс «Пульс» ДФС – миттєве вирішення усіх питань податкового та митного законодавства

 

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу громадян, що завдяки сервісу «Пульс» представники бізнесу, в тому числі і суб’єкти ЗЕД, мають можливість повідомити про неправомірні дії або діяльність співробітників Державної фіскальної служби, керівництва відомства та оперативно вирішити суперечливі питання, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю й митного оформлення. Номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс» для клієнтів податкової та митниці: (044) 284-00-07.

 

«Пульс» – антикорупційний сервіс ДФС України

 

Інтерактивний сервіс «Пульс» було запроваджено ДФС України як такий, що дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників будь-якого територіального органу відомства.

Громадяни отримують відповіді на поставлені питання протягом 1-3 днів, в окремих випадках цей термін може бути продовжено до 15 днів. Всі звернення, надіслані до сервісу «Пульс», розглядуються своєчасно, а кожен із заявників отримує інформацію про результати опрацювання його звернення.

Відділ обслуговування платників Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що поскаржитись на неправомірні дії або бездіяльність працівників територіальних органів ДФС України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення можна цілодобово за телефоном (044) 284-00-07.

 

Оновлено Державний реєстр РРО

 

З 17.02.2017 р. набрав чинності наказ ДФС України, яким затверджено у новій редакції Державний реєстр РРО. Визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС України від 14.12.2016 р. № 1019.

До Переліку дозволених до первинної реєстрації РРО додані: МАРІЯ-304Т3 (сфера застосування - торгівля, громадське харчування, надання послуг), ND-747 (сфера застосування - торгівля, громадське харчування, надання послуг, АЗС), КСТ-В2 (сфера застосування - операції купівлі-продажу валюти).

Оновлені версії програмного забезпечення багатьох РРО. Крім того, розроблено програмне забезпечення для LeoCAS-401U, що тепер дозволить його використовувати не тільки в торгівлі, громадському харчуванні, наданні послуг, а й в автоматах з продажу товарів і програмно-технічних комплексах самообслуговування.

Також розширено група автоматів з продажу товарів (послуг). У неї включені СЕА РВ-210; СЕА РВ-211, СЕА РВ-220; СЕА РВ-221; СЕА РВ-232; СЕА РВ-310; СЕА РВ-311; СЕА РВ-320; СЕА РВ-321; СЕА РВ-332, які можуть використовуватися в програмно-технічних комплексах самообслуговування.

Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004167-onovleno-derzhavniy-reyestr-rro-8

 

Затримано майже півмільйона гривень готівки, яку намагалися перевезти через лінію розмежування

 

У Донецькій області фіскальним нарядом затримано партію готівки, яку намагалися незаконно перевезти через лінію розмежування з тимчасово окупованої території. На КПВВ «Майорське» було зупинено автомобіль Daewoo Lanos під керуванням жителя міста Алчевськ, який прямував з окупованої території до Харкова. Під час огляду транспортного засобу було виявлено і вилучено 489 тис. грн. та 158 банківських карток.

Водій, готівка та картки передані співробітникам Національної поліції.

 

На Київщині ліквідовано чергове підпільне виробництво лікеро-горілчаних виробів

 

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у м. Києві спільно із працівниками СБУ ліквідували підпільне виробництво горілки та коньяку. Вилучено товарно-матеріальних цінностей на 1 млн. 663 тис. грн.

В рамках проведення операції «Акциз - 2017» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 204 КК України встановлено, що на Київщині на території промислової зони функціонує незаконний цех з виробництва фальсифікованого алкоголю. Організатори виготовляли продукцію шляхом змішування не облікованого спирту з водою, у результаті отримували спиртовмісну суміш сумнівного походження, яку в подальшому реалізовували на території міста Києва та інших регіонів України. На підставі ухвал суду проведено обшук вказаної території. За результатами обшуку вилучено та передано на відповідальне зберігання 9,5 тис. літрів ЛГВ (горілки та коньяку) та обладнання загальною орієнтовною вартістю 1 млн. 663 тис. грн. Тривають слідчі дії.

 

З 2017 року платники податку на прибуток фінансовий результат до оподаткування збільшують на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок

 

Об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу.

З 2017 року передбачена нова різниця, що збільшує фінансовий результат до оподаткування.

Так, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозд. 4 розд. XX Податкового кодексу.

Зазначена норма передбачена пп. 134.1.1 ст. 134 та пп. 140.5.11 ст. 140 Податкового кодексу України.

 

Мінімальна заробітна плата гарантована державою

 

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з 1 січня 2017 року мінімальна заробітна плата в місячному розмірі становить 3200 гривень (у погодинному розмірі – 19,34 гривні).

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України.

Всі роботодавці, які використовують працю найманих працівників, зобов’язані виплачувати заробітну плату у розмірі не нижчому за мінімальний. Погоджуючись на виплату заробітної плати нижче мінімального рівня або неофіційне працевлаштування, робітник втрачає такі права, як оплачувані відпустки, соціальні страхові виплати та пенсійний стаж.

 

Відомості про суми виплачених доходів можна отримати в електронному вигляді

 

У рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців в Електронному кабінеті платника (https://cabinet.sfs.gov.ua/) функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».

Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно в розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит.

Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами-платниками податків для отримання інформації про себе.

Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.