03.04.2017

Податкова інформує 03-04-2017

податкова

Органами ДФС розпочато внесення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру отримувачів бюджетної дотації

 

На виконання статті 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» органами ДФС здійснюється внесення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру отримувачів бюджетної дотації. Для внесення до Реєстру сільськогосподарський товаровиробник подає заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру (форма № 1-РОБД).

Заява може бути подана у паперовому вигляді до податкової інспекції за основним місцем обліку або засобами електронного зв’язку в електронній формі (через Електронний кабінет платника або «Єдине вікно подання електронної звітності»). Заява, яка прийнята до розгляду, розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів з дня її отримання. За результатами розгляду Заяви контролюючий орган або вносить сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру, або вмотивовано відмовляє у внесенні до Реєстру або звертається до заявника з пропозицією подати нову заяву (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Інформація про результати розгляду заяв розміщується у приватній частині Електронного кабінеті платника. Дані Реєстру оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС (у відкритій частині Електронного кабінету платника).

 

Платники податків сплатили майже 2 млрд. грн. військового збору та майже 22,6 млрд. грн. ПДФО

 

Протягом січня-лютого поточного року до державного бюджету сплачено майже 2 млрд. грн. військового збору. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

«Цьогорічна сплата військового збору порівняно з відповідним періодом минулого року зросла на 465,4 млн. грн., або на 30,7 %. У лютому надходження з військового збору склали майже 1,1 млрд. грн., що перевищує показник відповідного періоду минулого року на 258,3 млн. грн., або на 31%», – зазначив Павло Дроняк.

Посадовець також відзначив і зростання надходжень до зведеного бюджету податку на доходи фізичних осіб. Так, за перші два місяці поточного року зібрано майже 22,6 млрд. грн. вказаного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року ця сума зросла майже на 6,2 млрд. грн., або на 37,8%.

У лютому надходження податку на доходи фізичних осіб склали 12,4 млрд. грн., що перевищує показник відповідного періоду минулого року на 3,3 млрд. грн., або на 36,5 %.

Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, фізичні особи-резиденти, які отримують іноземні доходи, а також податкові агенти.

 

Мирослав Продан: ДФС готова впроваджувати найсучасніші світові напрацювання організації податкової і митної справи

 

Керівництво ДФС разом із міжнародними експертами обговорили проект Концепції реформування системи органів, що реалізують державну податкову та митну політику, розроблений Міністерством фінансів України. Обговорення відбулось під час стратегічної сесії керівництва служби з експертами з податково-бюджетних питань Міжнародного валютного фонду, Представництва ЄС в Україні та Європейської Комісії, Міністерства фінансів США, представниками Міністерства фінансів України.

На зустрічі, зокрема, йшлося про необхідність розробки середньострокового плану дій ДФС, що охоплюватиме стратегічні напрями діяльності служби та буде враховувати рекомендації міжнародних організацій і міжнародні зобов’язання України. Іноземні партнери підтвердили готовність підтримати ДФС у впровадженні реформ, які перетворять її на сучасну і вільну від корупції сервісну службу. «План заходів з реалізації реформ в ДФС повинен бути розроблений професіоналами, які добре розуміють основні процеси діяльності служби та на практиці реалізують державну податкову та митну політику», - підкреслив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

Посадовець також повідомив, що зараз ДФС розробляє механізми імплементації законодавчих змін, які наберуть чинності 1 квітня цього року, а також працює над вдосконаленням сервісів для платників.

 

Харківські митники вилучили ювелірку, маріхуану та набої

 

На митному посту «Плетенівка» вранці 29.03.2017 р. були виявлені ювелірні вироби вагою майже 1,5 кілограма.

Громадянин України прямував до Росії через «зелений коридор» та під час проходження усного декларування заявив про відсутність предметів, обмежених або заборонених до переміщення через митний кордон України. При цьому громадянин помітно нервував.

У ході подальшого огляду його речей в поліетиленовому пакеті знаходилися два мішечка з ювелірними виробами з білого та жовтого металу, деякі з камінням, які чоловік «забув» задекларувати. Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучені. Їх вартість буде встановлено додатково.

Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківськими митниками припинено спробу переміщення майже 100 грамів маріхуани. Громадянка України, яка прямувала з донькою до Росії, приховала «травичку» у власній сумці в пластикових банках. Схованку виявив службовий собака митників Чак під час проведення митного контролю. Також на митному посту «Харків-пасажирський», під час проведення митного контролю потягу сполученням «Харків-Москва», у туалеті було виявлено пакунок з 5 набоями калибру5,45 мм, який був прихований за унітазом. Відносно правопорушників складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Співробітниками внутрішньої безпеки ДФС викрито чергового хабарника

 

Співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Київській області та прокуратури Київської області затримано «на гарячому» працівника митного посту «Бориспіль-аеропорт» Київської митниці ДФС під час одержання частини неправомірної вигоди у сумі 350 євро.

Встановлено, що зазначені кошти є частиною обумовленої суми неправомірної вигоди, яка дорівнює 1100 євро. За такі кошти митник зобов’язався посприяти громадянину в купівлі товарів без сплати обов’язкових митних платежів, а також вирішенні питання щодо ввезення з-за кордону посилок (без належного митного оформлення).

За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження за ч.3 ст.368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою у великому розмірі). За вчинення вказаного злочину митнику загрожує притягнення до кримінальної відповідальності у вигляді позбавлення волі на строк від п’яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.

 

Мирослав Продан: Всі нові очільники регіональних митниць будуть призначені лише за результатами конкурсу

 

29 березня, відбувся перший етап конкурсного відбору на зайняття вакантних посад начальників Одеської, Івано-Франківської, та Тернопільської митниць. Претенденти були протестовані на знання законодавства України. За результатами попереднього розгляду матеріалів осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі, до тестування були допущені 12 кандидатів на посаду Одеської митниці, 8 кандидатів на посаду начальника Івано-Франківської митниці і 1 – Тернопільської.

Тест зараховано 8 кандидатам на посаду начальника Івано-Франківської митниці, 8 кандидатам – на посаду начальника Одеської митниці і 1 – на посаду начальника Тернопільської митниці. Всі вони зможуть взяти участь у другому етапі конкурсу. До роботи в конкурсній комісії залучені представники Громадської ради при ДФС і народні депутати – члени профільного комітету Верховної ради України.

«Для успішного впровадження реформ на митниці, створення сучасної ефективної фіскальної служби нам потрібні керівники з високим професійним рівнем, які забезпечать очищення митниць від корупції та будуть здатні виконувати завдання надзвичайної складності. Запевняю, що жодна посада керівника митниці не буде зайнята поза конкурсом», - наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

На квітень поточного року заплановано проведення конкурсів на зайняття шести вакантних посад начальників митниць ДФС: Дніпропетровської, Київської міської, Кіровоградської, Харківської, Херсонської та Черкаської митниць. Прийом документів триває.

 

ДФС вперше провела засідання Виконавчої Ради ІОТА у якості президента цієї організації

 

29 березня, в.о. Голови ДФС Мирослав Продан відкрив 106 засідання Виконавчої Ради Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) та поінформував учасників заходу про актуальні аспекти функціонування фіскальної служби.

«Зараз ДФС перебуває на важливому етапі розвитку та впроваджує низку реформ, спрямованих на підвищення ефективності своєї діяльності. Наші реформи ґрунтуються на рекомендаціях та досвіді іноземних партнерів та зобов’язаннях України у рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом», - підкреслив Мирослав Продан.

Він також зазначив, що ДФС активно працює над посиленням співробітництва з міжнародними організаціями, податковими та митними організаціями іноземних держав.

«Україна є членом IOTA з 2003 року. Ми високо цінуємо її роль у процесі розвитку та співробітництва між європейськими податковими адміністраціями. Я переконаний, що останні місяці роботи IOTA були досить успішними з точки зору вдалої реалізації усіх запланованих на цей період заходів», - наголосив Мирослав Продан.

 

Майже 2 кілограми золота виявили харківські митники в пункті пропуску «Гоптівка»

 

Оперативні заходи проводились відповідно до інформації УСБУ в Харківській області та за участю співробітників УВБ ГУ ДФС у Харківській області.

Громадянка України прямувала в якості пасажирки одного з авто до Росії. Після того, як в ході проведення митного контролю в її валізі під підкладкою були виявлені золоті вироби та золотий лом в великій кількості, громадянці було запропоновано пред’явити речі, що знаходяться при ній. Жінка добровільно дістала з нижньої білизни декілька пакунків із золотом. За даним фактом складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Павло Дроняк: ДФС впроваджує нові форми підвищення сплати ЄСВ та ПДФО

 

ДФС розпочинає реалізацію нового проекту, який сприятиме дотриманню платниками законодавства України щодо повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб. Про це заявив директор Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк. За його словами, проект розроблено спільно з експертом Департаменту з податково-бюджетних питань Міжнародного валютного фонду.

«Пілотний проект буде впроваджуватися на базі Головних управлінь ДФС у Вінницькій та Дніпропетровській областях впродовж 2017 року. Його мета – підвищення рівня добровільного дотримання платниками законодавства про єдиний внесок та податок на доходи фізичних осіб», – розповів Павло Дроняк.

Посадовець також відзначив, що у рамках проекту буде визначено найбільш ефективну форму взаємодії органів ДФС з платниками в цій сфері (письмові або усні консультації, планові перевірки тощо), за рахунок чого будуть збільшені надходження від єдиного внеску та податку на доходи фізичних осіб, а також підвищено ефективність їх адміністрування. «Для успішної реалізації на першому етапі було відібрано до цільових груп платників із найбільшими ризиками ухилення від оподаткування. Джерелом аналітичних процедур виступала як внутрішня інформація автоматизованих баз даних ДФС, так і інформація, отримана із зовнішніх джерел», – зазначив Павло Дроняк. До плану – графіка включено лише платників податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати єдиного внеску та податку на доходи фізичних осіб.

 

Фахівці ДФС збагатилися міжнародним досвідом з протидії незаконному транснаціональному поширенню товарів

 

Делегація Державної фіскальної служби України, до складу якої входив заступник начальника управління матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури - начальник відділу інформаційно-технічної підтримки та дистанційних технологій Сергій Осатюк з Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, взяла участь у 7-денному семінарі з підготовки експертів-тренерів у сфері стратегічного правозастосування та контролю торгівлі. Семінар відбувся у бельгійському місті Брюсселі, де розташована Всесвітня митна організація. Під час заходу було презентовано роботу Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС та Регіональних навчальних центрів Всесвітньої митної організації, що функціонують на його базі.

Участь у семінарі взяли представники митних адміністрацій 15-ти країн-членів Всесвітньої митної організації. Учасники обговорювали актуальні питання впливу глобалізації на торгівлю стратегічними товарами, нових загроз для держав та бізнесу, багатосторонніх режимів експортного контролю, міжнародних договорів про нерозповсюдження, імплементації та контролю за дотриманням вимог експортного контролю.

Особливу увагу було приділено розгляду питань щодо запобігання незаконному транснаціональному поширенню стратегічної продукції, товарів подвійного призначення та зброї масового ураження, а також було проведено дискусії щодо національного досвіду з порушених питань.

 

Дмитро Олексієнко: Громадські ради при ДФС та Мінфіні є ефективною платформою для прийняття конструктивних рішень

 

Спільні засідання Громадських рад, які діють при Державній фіскальній службі та Міністерстві фінансів України, мають позитивний результат щодо врахування пропозицій громадськості під час обговорення нормативних актів. Таку думку висловили представники громадськості під час спільного засідання Громадських рад ДФС та Мінфіну, яке відбулося сьогодні, 31 березня.

Так, за словами учасників, Мінфін як орган, що формує податкову та митну політику, та ДФС, що її реалізує, мають можливість висловити як свою точку зору, так і почути позицію громадськості, та спільно досягти компромісу. «Громадські ради обох відомств мають чудову нагоду на єдиній платформі вирішувати питання, які вкрай важливі для платників, і держави в цілому. Ефект від такої спільної роботи ми вже відчули під час розгляду окремих питань. Тому наші дорадчі органи мають бути якнайширше залучені до відпрацювання проектів нормотворчих документів для збереження балансу інтересів держави та бізнесу», – зазначив голова Громадської ради при ДФС Дмитро Олексієнко.

Учасники засідання обговорили концепцію реформування ДФС, ініційовану Мінфіном та схвалену Кабінетом Міністрів України 29 березня. Зокрема, наголошувалося на необхідності відкритого обговорення за участі громадськості дорожньої карти, яка буде розроблена у рамках впровадження концепції.

 

Сергій Мартинов: З початку року підрозділами внутрішньої безпеки відкрито 96 кримінальних проваджень

 

Підрозділи внутрішньої безпеки ДФС продовжують працювати у штатному режимі та підтримують високі темпи у напрямі боротьби з корупцією. Про це заявив заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов під час спільного засідання Громадських рад при ДФС та Мінфіні, яке відбулося сьогодні, 31 березня.

За його словами, за два місяці 2017 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки ДФС відкрито 96 кримінальних проваджень стосовно посадових осіб ДФС та її територіальних органів, що складає 94% від їх загальної кількості. За матеріалами інших правоохоронних – лише 7 кримінальних проваджень, що складає 6%.

«Минулого року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки було відкрито 506 проваджень, інших правоохоронних органів – 62. Відповідні показники 2015 року становлять 537 та 91. Такі результати свідчать про підвищення ефективності роботи підрозділів внутрішньої безпеки», – розповів Сергій Мартинов.

Він також відзначив, що за січень-лютий цього року за фактами зловживання владою або службовим становищем та одержання неправомірної вигоди за матеріалами підрозділів Головного управління внутрішньої безпеки ДФС відкрито 68 кримінальних проваджень, службовим особам оголошено 36 підозр у вчиненні корупційних злочинів. Водночас, за словами посадовця, одним із головних завдань підрозділів внутрішньої безпеки ДФС залишається робота на упередження та профілактику корупційних проявів.

 

Змінено порядок оподаткування спадщини

 

Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що 25.03.2017 набрав чинності Закон України від 23 лютого 2017 року № 1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» (далі – Закон).

Так, з 1 січня 2017 року об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковуються членами сім’ї другого ступеня споріднення оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.

Відповідно до пп.14.1.263 ПКУ членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі, усиновлені. До другого ступеня споріднення відносяться, зокрема, дід, баба, дядько або тітка.

Також, Законом встановлено, що у разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.

Не сплачують спадкоємці в таких випадках й військовий збір.

 

У фіскальній службі Харківщини проводять профілактичну роботу з упередження корупційних проявів

 

Попередити та роз’яснити – упереджувальна робота серед працівників фіскальної служби, а також кандидатів на заміщення вакантних посад залишається пріоритетним напрямком діяльності фахівців підрозділу внутрішньої безпеки ГУ ДФС області.

З метою запобігання вчиненню посадовими особами фіскальної служби регіону корупційних діянь та інших правопорушень, пов’язаних з корупцією, протягом двох місяців поточного року співробітниками УВБ проведено понад 200 профілактичних заходів. Це і лекції, і бесіди та виступи в колективах, публікації в пресі, виступи по радіо, телебаченню.

Разом з тим, за вказаний період управлінням проведено 24 перевірки, пов'язаних із службовою діяльністю підрозділів Харківської області, в тому числі 19 за зверненнями громадян і юридичних осіб.

За результатами проведених заходів, інформація підтвердилася у 3 випадках, в тому числі 1 за зверненнями громадян та юридичних осіб. Направлено 14 матеріалів на адресу правоохоронних органів.

Нагадаємо, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - (044) 284-00-07 - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.

 

Внесено зміни до форми податкової декларації плати за землю

 

Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що 21.03.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.01.2017 № 9 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.02.2017 за № 225/30093 (далі – Наказ № 9). Цим Наказом внесені зміни до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.07.2015 за № 783/27228 (далі – Наказ № 560).

Зокрема, Наказом № 9 передбачено відображення в декларації:

не лише місяця і року, а також і дати державної реєстрації прав на земельну ділянку або дати документу, що засвідчує/підтверджує право оренди землі;

площі земельної ділянки не лише в га, а також і в кв. м.;

нормативної грошової оцінки одиниці площі земельної ділянки.

Крім того, при уточненні податкових зобов’язань більше не потрібно буде розмежовувати суми збільшення/зменшення податкових зобов’язань на ті, за якими ще не настав строк сплати, і на ті, за якими строк сплати вже минув.

 

Збільшено неоподатковуваний розмір оплати за навчання

 

Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п.165.1.21 статті 165 Податкового кодексу України з 1 січня 2017 року суттєво збільшено суму, яку юридична чи фізична особа може сплатити за навчання іншої фізичної особи в українських вищих та професійно-технічних закладах без оподаткування такої суми ПДФО.

На сьогодні неоподатковувана сума дорівнює трикратному розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи ( у 2017 році - 9600 грн.). У минулих роках таким критерієм був граничний розмір доходу у вигляді зарплати, який давав право на отримання податкової соціальної пільги (наприклад, в 2016 році зазначена сума складала 1930 грн.)

Крім того, з 1 січня 2017 року для студентів, які вивчилися коштом роботодавця скасовано обов’язок з відпрацювання у такого роботодавця протягом 3 років після закінчення навчального закладу. У попередній редакції п. 165.1.21 статті 165 ПКУ діяла норма, яка передбачала оподаткування ПДФО усієї суми, сплаченої за навчання у випадку припинення працівником трудових відносин з роботодавцем протягом періоду такого навчання або до закінчення третього календарного року від року, в якому закінчується таке навчання.

 

Харківські податківці продовжують проведення навчально-консультативних заходів

 

Чергова зустріч з представниками малого та середнього бізнесу регіону відбулась в Харківському регіональному фонді підтримки підприємництва.

Актуальні питання, важливі теми, обговорення проблемних моментів, індивідуальні консультації – такий формат проведення заходу запропонували фахівці Головного управління ДФС області запрошеним учасникам: вже діючим та майбутнім підприємцям.

Серед інформативних моментів – особливості ведення підприємницької діяльності та кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році.

Спікери – співробітники управління податків і зборів з фізичних осіб та відділу взаємодії з громадськістю ГУ ДФС області ознайомили підприємців з новаціями в оподаткуванні фізичних осіб та розповіли про основні аспекти застосування єдиного податку. Стосовно декларування доходів, податківці нагадали, що кампанія декларування, яка розпочалась на початку року, підходить до свого завершення. Граничний термін подання декларацій про свій майновий стан та доходи – 3 травня. Але фахівці служби порадили не зволікати та не відкладати все на останній день, а вчасно завітати до податкової інспекції та відзвітувати про свої доходи.

Після виступів присутні задавали фахівцям чисельні запитання, зокрема, щодо декларування громадянами доходів від реалізації сільськогосподарської продукції, вирощеної на присадибній ділянці, оподаткування спадщини та доходів від продажу нерухомого майна, про те як отримати податкову знижку на навчання.

 

Платникам рентної плати за користування радіочастотним ресурсом

 

ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що з урахуванням норм підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 та підпункту 257.3.3 пункту 257.3 статті 257 ПКУ платник рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, подає до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, податкову декларацію, яка містить, зокрема додаток з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України. Форма Податкової декларації з рентної плати та додатки (розрахунки) до неї затверджені наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927).

Сума податкових зобов’язань з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) місяць, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації (пункт 257.5 стаття 257 ПКУ).

 

Про нові горизонти підприємницької діяльності говорили податківці у консалтинговому центрі

 

Саме такою була одна із тем чергової зустрічі податківців з громадянами, які обліковуються у Харківському міському центрі зайнятості та прийняли рішення започаткувати власну підприємницьку справу. Приводом для такої розмови стали зміни щодо оподаткування сільськогосподарських товаровиробників, які є платниками ПДВ. Серед майбутніх бізнесменів були громадяни, зацікавлені у провадженні як традиційних для України і Харківщини, зокрема, видів сільськогосподарської діяльності, так і незвичних для нашого регіону. Наприклад, є такі потенційні підприємці, що планують розводити страусів. Тож майбутніх сільгоспвиробників цікавило, чи дає такий вид діяльності право на отримання бюджетної дотації та як на практиці реалізувати таке право.

Від податківців присутні і дізнались про Порядок розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції, який затверджений Постановою Кабінету Міністру України № 83 та діє з 22 лютого 2017 року.

 

ПДВ - відшкодування: затверджено порядок взаємодії Мінфіну, ДФСУ та Держказначейства

 

ГУ ДФС у Харківській області повідомляє про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Міністерства фінансів з Державною фіскальною службою та Державною казначейською службою в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування ПДВ. Порядок затверджено наказом Мінфіну від 03.03.2017 р. № 326.

Цей Порядок визначає механізм надання інформації ДФСУ та Державною казначейською службою для її оприлюднення на офіційному веб-сайті Мінфіну та інформаційної взаємодії Мінфіну з ДФС та Казначейством у процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування ПДВ. Наказ набирає чинності 1 квітня 2017 року. Детальніше на http://kh.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/291310.html

 

Податківці продовжують семінарську діяльність

 

Днями в Київській ОДПІ м. Харкова пройшов семінар-практикум для платників податків. Під час заходу представників бізнесу ознайомили з новаціями податкового законодавства стосовно оподаткування сільгоспвиробників, нарахування та сплати єдиного внеску. Також акцентували увагу на роботі електронного кабінету платника податків та необхідності декларування громадянами доходів, отриманих у 2016 році. На семінарі також були присутні члени Громадської ради ГУ ДФС у Харківській області.

Завершився захід церемонією нагородження переможців акції «Передплати «Вісник» на 2017 рік та отримай приз», перелік яких був оприлюднений у 10 – му березневому номері журналу «Вісник».

 

До уваги платників! Електронна звітність до органів ДФС за допомогою безкоштовного програмного забезпечення

 

Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що Державна фіскальна служба України на офіційному сайті ДФС (за адресою: sfs.gov.ua/anonsi) 23.03.2017 повідомила платників про припинення супроводження програмного забезпечення «Система формування та подання до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді» у зв’язку з дублюванням характеристик зі Спеціалізованим клієнтським програмним забезпеченням для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».

За функціональністю Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» має додатково можливість формувати і відправляти статистичну звітність та звітність до Пенсійного фонду та можливість накладання електронного цифрового підпису. Тобто, платники податків можуть надавати податкову звітність в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку до органів ДФС із використанням електронного цифрового підпису, зокрема за допомогою наступного безкоштовного ПЗ:

Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення «для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версії ПЗ розташовано у розділі Електронна звітність за адресою: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/ );

Електронного кабінету платника (розташованого за адресою: https://cabinet.sfs.gov.ua/).

 

Митники знайшли скарб

 

Напередодні харківські митники в пункті пропуску «Гоптівка» виявили старовинні монети.

47-річний громадянин України прямував до Росії в якості пасажиру автобусу та під час здійснення усного та письмового декларування заявив про відсутність товарів, обмежених або заборонених до переміщення через державний кордон України.

Однак, в ході поглибленого огляду особистих речей громадянина у кишенях куртки, в яку він був вдягнений, серед сучасних монет було виявлено 62 монети з ознаками старовини.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України.

 

За яких умов заборгованість боржника визнається безнадійною

 

У разі відсутності майна у боржника – фізичної або юридичної особи для повного погашення заборгованості визнання такої заборгованості безнадійною згідно з пп. «є» пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу можливе за умови, що здійснені виконавцем відповідно до Закону України від 02.06.2016 р. № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі – Закон № 1404) заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними, а інше майно у боржника – відсутнє, що підтверджується постановою державного виконавця про повернення виконавчого документа у порядку і на умовах, визначених Законом № 1404.

Крім того, заборгованість визнаватиметься безнадійною за умови відповідності такої заборгованості одній з ознак, наведених у пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу. (Лист ДФС України від 09.03.2017 р. № 4774/6/99-99-15-02-02-15)

 

Коли батьки і діти для цілей податкового обліку вважаються пов’язаними особами

 

У разі якщо дві пов’язані фізичні особи безпосередньо та/або опосередковано (мати через сина, а син через матір) володіють корпоративними правами юридичних осіб у розмірі 20 і більше відсотків у кожній такій юридичній особі, то такі юридичні особи вважаються пов’язаними.

За наявності обставин, зазначених в абзаці першому пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, юридичні та/або фізичні особи, які є сторонами господарської операції, мають право самостійно визнати себе для цілей оподаткування пов'язаними особами з підстав, не передбачених у підпунктах «а» — «в» цього підпункту.

Водночас повідомлено, що контролюючий орган e судовому порядку може довести на основі фактів і обставин, що одна юридична або фізична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями іншої юридичної особи та/або що та сама фізична або юридична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями кожної юридичної особи (пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). (Лист ДФС України від 16.03.2017 р. № 3558/М/99-99-15-02-02-14)

 

Нові правила надання податкових консультацій

 

З 1 квітня 2017 року відповідно до Закону України № 1797 від 21.12.2016 діятимуть нові правила надання податкових консультацій. Відтепер такі консультації вже не надаватимуться в електронній формі, а тільки в усній або письмовій. При цьому податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягатиме реєстрації в Єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті ДФС.

Порядок ведення та форму Єдиної бази індивідуальних податкових консультацій розроблено згідно зі статтею 52 Податкового кодексу України. Відповідний проект наказу знаходиться на погодженні у Мінфіні. Про це йдеться у листі ДФСУ від 17.03.2017 р. №6531/7/99-99-10-03-18.

Передбачається, що інформація в індивідуальних податкових консультаціях має бути актуальною, не повинна містити персональних даних, даних з обмеженим доступом та неперевірених або неузгоджених відомостей, якісно підготовленою та змістовною. Окремо податківці звертають увагу, що консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), звільняє платника податків від відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню), за діяння, що містять ознаки податкового правопорушення, вчинені до 31 грудня 2017 року (включно). З 1 січня 2018 року індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), не підлягає застосуванню.

 

Як відобразити різниці при нарахуванні амортизації

 

Оскільки малоцінні необоротні матеріальні активи не належать до основних засобів, то різниці, які визначаються згідно зі ст. 138 Податкового кодексу, за такими активами у платника не виникають.

Відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів та передбачають коригування фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу, здійснюється у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ «Різниці» до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженої наказом Мінфіну України від 20.10.2015 р. № 897 (далі — додаток РІ до Декларації):

у рядку 1.1.1 додатка РІ до Декларації відображається сума нарахованої амортизації необоротних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

у рядку 1.2.1 АМ додатка РІ до Декларації відображається сума розрахованої амортизації необоротних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу.

Таким чином, у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ зазначаються різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів без урахування амортизації малоцінних необоротних матеріальних активів.Лист ДФС України від 02.03.2017 р. № 4349/6/99-99-15-02-02-15)

 

Коли декларація з ПДВ за новою формою подається вперше?

 

Наказ Мінфіну України від 23.02.2016 р. № 276, яким внесено зміни до форми податкової декларації з ПДВ, набрав чинності з 01.03.2017р.

Подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені зазначеним наказом, вперше здійснюється за звітний період:

березень 2017 р. — до 20.04.2017 р.;

І квартал 2017 р. — до 10.05.2017 р.

При цьому уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, внесеними вищезазначеним наказом, подається починаючи з 01.04.2017 р.

 

Зоні вільної торгівлі бути

 

Уряди Грузії, України, Азербайджанської Республіки та Республіки Молдова у рамках саміту Організації за демократію та економічний розвиток ГУАМ підписали протоколи щодо створення зони вільної торгівлі та взаємного визнання окремих результатів митних процедур. Завдяки підписаним документам, як зазначив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, Україна вже у 2017 році зможе повноцінно запровадити зону вільної торгівлі у рамках держав-підписантів, що сприятливо позначиться на розвитку національних економік цих країн та поглибить співробітництво між ними.

Крім того, Протокол між митними адміністраціями держав — членів ГУАМ про взаємне визнання окремих результатів митних процедур щодо товарів та транспортних засобів, які переміщуються через державні кордони країн-членів ГУАМ, допоможе спростити митні процедури для забезпечення високої якості запровадження зони вільної торгівлі між державами. Слід нагадати, що Прем’єр-міністр України розраховує на запуск повноцінної зони вільної торгівлі між країнами ГУАМ у 2017 році.

 

Чи виникають різниці при передачі будинків з балансу комунального підприємства на баланс ОСББ?

 

При передачі житлових будинків з балансу комунального підприємства, яке не є власником таких будинків, в оперативне управління ОСББ для їх утримання та експлуатації (без переходу права власності на такі будинки до ОСББ), різниця для коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток, передбачена пп. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу, у комунального підприємства не виникає. (Лист ДФС України від 03.03.2017 р. № 4490/6/99-99-15-02-02-15)

 

Акциз із переобладнання транспортних засобів можуть скасувати

 

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №6219 про внесення змін до ПКУ щодо відміни оподаткування акцизним податком операцій з переобладнання транспортного засобу, ввезеного на митну територію України, у підакцизний легковий автомобіль.

Законотворці вважають, що цей законопроект жодним чином негативно не впливати на вітчизняне машинобудування, оскільки стосується безпосередньо категорії транспортних засобів, які не виробляються на території України: малі автобуси, мінівени.

На їхню думку, реалізація положень законопроекту призведе до збільшення надходжень до Державного та місцевих бюджетів, забезпечення стабільної діяльності підприємств малого та середнього бізнесу, що спеціалізуються на переобладнанні вантажних автомобілів у легкові та суміжні виробництва, не допустить суспільної кризи в країні, пов’язаної зі звільненням тисяч робітників, які працювали у цій галузі.

 

Реформа системи ДФС на боці інтересів легального бізнесу

 

Кабінетом Міністрів України на черговому засіданні уряду 29.03.2017 р. затверджено концепцію реформування системи органів, що реалізують державну податкову та митну політику.

За словами Міністра фінансів України Олександра Данилюка, концепція є спільним баченням Мінфіну та ДФС шляхів розвитку служби і передбачає напрями реформ щодо оптимізації структури та інформаційних технологій, а також антикорупційні заходи, а відтак — розвиток персоналу, прозорість оплати праці, низку перетворень, необхідні комунікації.

Серед основних завдань щодо реформування митної справи, зокрема, є:

запровадження інституту уповноважених економічних операторів,

реалізація повноцінного електронного документообігу,

забезпечення доступу бізнесу до повної інформації.

При цьому для реформування податкового блоку необхідним є виконання вимог Податкового кодексу та реалізація функціонального електронного кабінету платника податків, удосконалення роботи центрів обслуговування, підвищення якості індивідуальних податкових консультацій тощо.

Серед іншого, Міністр повідомив, що нова внутрішньо-організаційна структура ДФС буде затверджена протягом наступних двох тижнів. Над її розробкою працюють ДФС, Мінфін у консультаціях з МВФ. Щодо чинної організаційної структури, то, на думку Олександра Данилюка, вона є застарілою і не відповідає практикам сучасних податкових адміністрацій, внутрішня структура яких будується на функціональному принципі, а не в розрізі податків чи юридичного статусу платників. Передбачається, що вже цього тижня буде проведено низку спільних реформ між Мінфіном та ДФС для імплементації першочергових кроків у реформі ДФС.

 

Виплачуєте дивіденди — сплатіть авансовий внесок

 

У разі виплати дивідендів у грошовій формі чи формі, відмінній від грошової, власнику — юридичній особі (резиденту чи нерезиденту), платник податку на прибуток нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок з податку на прибуток до/або одночасно з виплатою дивідендів.

При цьому резидент, що здійснює на користь нерезидента виплату доходу у вигляді дивідендів, утримує податок з такого доходу за ставкою в розмірі 15 % його суми та за його рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. (Лист ДФС України від 10.03.2017 р. № 3365/О/99-99-15-02-02-14)

 

Продаж інвестиційної нерухомості: як відобразити в обліку?

 

У разі здійснення операцій з продажу інвестиційної нерухомості, яка обліковується у фінансовому обліку за справедливою вартістю (амортизація та зменшення корисності не визнаються), коригування фінансового результату до оподаткування згідно з нормами пунктами 138.1 та 138.2 ст. 138 Податкового кодексу не здійснюється. Результат від продажу таких активів визначається згідно з правилами бухгалтерського обліку та відображається у складі фінансового результату до оподаткування без коригувань. (Лист ДФС України від 15.03.2017 р. № 5140/6/99-99-15-02-02-15)

 

Чи впливають суми штрафних санкцій на фінрезультат?

 

Фінансовий результат до оподаткування не збільшується на суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, нарахованих:

контролюючими органами за порушення вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на такі контролюючі органи;

на користь фізичних осіб (у тому числі фізичних осіб — підприємців) відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів. (Лист ДФС від 03.03.2017 р. № 4486/6/99-99-15-02-02-15)

 

За яких умов сільгосптоваровиробник включається до Реєстру отримувачів бюджетної дотації?

 

Відповідно до п. 161.1 ст. 161 Закону України від 24.06.2004 р. № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі — Закон № 1877) сільськогосподарський товаровиробник, основною діяльністю якого є постачання сільськогосподарських товарів, вироблених ним на власних або орендованих основних засобах, причому питома вага вартості сільськогосподарських товарів становить не менше 75 % вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно (далі —сільськогосподарський товаровиробник), який здійснює види діяльності, визначені п. 161.3 ст. 161, має право на бюджетну дотацію для розвитку сільгосптоваро-виробників та стимулювання виробництва сільгосппродукції (далі – бюджетна дотація) після його внесення контролюючим органом до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.

Заява про внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації подається безпосередньо керівником або представником сільгосптоваровиробника з обов’язковим документальним підтвердженням особи та її повноважень. У заяві зазначаються підстави для внесення сільгосптоваровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, передбачені п. 161.1 ст. 161 Закону № 1877, та перелік видів діяльності такого сільгосптоваровиробника, здійснення яких дає право на отримання бюджетної дотації.

Порядок розподілу бюджетної дотації для розвитку сільгосптоваровиробників та стимулювання виробництва сільгосп-продукції затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 р. № 83.

Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004484-za-yakikh-umov-silgosptovarovirobnik-vklyuchayetsya-do-reyestru-otrimuvachiv-byudzhetnoyi-dotatsiyi

 

Безоплатне харчування працівників – хто сплатить податки?

 

Якщо роботодавцем організовується для працівників безкоштовне харчування за принципом «шведського столу», коли неможливо визначити кількість спожитих продуктів кожною окремою особою, тобто отриманий дохід у вигляді додаткового блага не може бути персоніфікований, то вартість такого харчування не може розглядатися як об’єкт оподаткування та база нарахування єдиного внеску.

Водночас операції підприємства з безкоштовного харчування своїх працівників на умовах «шведського столу» для такого підприємства – платника ПДВ є об’єктом оподаткування ПДВ, під час здійснення яких ПДВ нараховується у загальновстановленому порядку. (Лист ДФС України від 22.03.2017 р. № 5683/6/99-99-13-02-03-15)

 

Порядок взаємодії Пенсійного фонду та Фіскальної служби України при проведенні планових перевірок зазнає змін

 

Мінфін пропонує скасувати Порядок взаємодії податкових органів і органів Пенсійного фонду під час організації та проведення планових перевірок.

Саме це передбачає оприлюднений 28 березня проект наказу Мінфіну «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державної податкової адміністрації України від 24 січня 2011 року № 38».

Проект акта розроблений Мінфіном разом з ДФС з метою приведення його у відповідність до змін, що відбулись у Законі України від 08.07. 2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» згідно із Законом України від 04.07.2013 р. № 406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи».

Так, Законом № 406 викладено у новій редакції ст. 13 Закону № 2464, у зв’язку з чим абзац четвертий п. 2 цієї статті, який передбачав Порядок взаємодії податкових органів і органів Пенсійного фонду під час організації та проведення планових перевірок, вилучено.

Затвердження зазначеного наказу дасть змогу привести нормативно-правові акти у відповідність до змін, передбачених у Законі № 2464.

Проект акта оприлюднено на офіційній сторінці Міністерства фінансів України в мережі Інтернет, а повідомлення про його розробку — на офіційній сторінці Державної фіскальної служби України.

 

Порушникам можуть призупинити дію ліцензії

 

До Верховної Ради України на розгляд подано законопроект № 6221 «Про внесення змін до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» щодо зупинення дії ліцензії.

На сьогодні окремі органи ліцензування позбавлені права призупиняти дію ліцензії на здійснення конкретного виду господарської діяльності. Ситуацію пропонують змінити, наділивши всі органи ліцензування відповідним правом, і в такий спосіб удосконалити механізм призупинення дії ліцензії.

Підстава для призупинення дії ліцензії — встановлення грубого порушення ліцензійних умов, а саме: невиконання ліцензіатом у встановлений термін припису про усунення порушень ліцензійних умов або вчинення ним порушення ліцензійних умов, яке свідчить про явне й умисне нехтування вимогами, що спричинило наслідки у вигляді значної шкоди, заподіяної державі, навколишньому середовищу, фізичним або юридичним особам.

Рішення про призупинення дії ліцензії повинен приймати орган ліцензування протягом 10 робочих днів з дати встановлення підстав. Таке рішення вручається особисто ліцензіату або надсилається йому поштовим відправленням не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття. Дія ліцензії вважається припиненою з дня, коли ліцензіат дізнався або повинен був дізнатися про призупинення.

Ліцензія, дію якої призупинено, поновлюється:

після закінчення терміну, на який було призупинено її дію;

за рішенням органу ліцензування в разі усунення порушень, що стали причиною призупинення дії ліцензії;

за рішенням суду.

Метою законопроекту є запровадження дієвого способу реагування з боку держави на порушення ліцензіата. Це, по-перше, унеможливить подальше здійснення ліцензованої діяльності ліцензіатом, а по-друге, — надасть йому час і можливість усунути допущені порушення, виправитися і продовжити ліцензовану діяльність.

 

Реалізація нерухомого майна на підставі рішення суду — як відобразити дохід?

 

У разі якщо звернення стягнення на заставне нерухоме майно (предмет іпотеки) здійснюється на підставі рішенням суду, яке передбачає реалізацію цього майна шляхом проведення прилюдних торгів, при цьому покупець набуває права власності на об’єкт нерухомого майна (отримує свідоцтво про придбання нерухомого майна), слід вважати, що фізична особа (майновий поручитель) відчужила (продала) своє власне майно покупцеві (юридичній особі). Фізична особа (відчужувач) має відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації та самостійно визначити і сплатити суму податку на доходи фізичних осіб з урахуванням норм ст. 172 Податкового кодексу.

Разом з тим банк (покупець) як податковий агент відображає суми доходу, отриманого фізичною особою (майновим поручителем) від операції з нерухомим майном у податковому розрахунку ф. № 1 ДФ. (Лист ДФС України від 24.03.2017 р. № 5973/6/99-99-13-02-03-15)

 

12.04.17 – IV Міжнародний податковий форум

 

«Що? Де? Коли?» – основні питання, з якими стикаються платники податків з року в рік. Що змінилося в оподаткуванні з урахуванням світових податкових тенденцій? Де результати довгоочікуваної реформи? Коли бізнесу очікувати стабільності?

Знайти відповіді на ці та багато інших питань спробують учасники IV Міжнародного податкового форуму, який відбудеться 12 квітня 2017 року.

Програма та реєстрація доступні за посиланням: www.pravo.ua/events/tax2017

Для представників бізнесу (CEO, CFO, CMO, директорів юридичних департаментів підприємств) передбачені особливі умови участі.

Захід акредитовано Національною асоціацією адвокатів України. Учасники Форуму зможуть отримати сертифікати з підвищення кваліфікації адвокатів.

Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004497-12-04-17-iv-mizhnarodniy-podatkoviy-forum

 

Бюджетна звітність за квартал: є новини

 

З 31.03.2017 р. набирає чинності наказ Мінфіну від 07.02.2017 р. № 44, яким внесено зміни до наказу Мінфіну від 24.01.2012 року № 44, яким затверджено форми та Порядок складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів.

Зокрема, в новій редакції викладено:

Звіт про надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2д, № 2м)

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма № 4-1д, № 4-1м);

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форма № 4-2д, № 4-2м);

Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д, № 4-3м);

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів (форма № 4-4д);

Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій) (форма № 4-3д.1, № 4-3м.1);

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м);

Звіт про заборгованість за окремими програмами (форма № 7д.1, № 7м.1);

Звіт про виконання бюджету (кошторису) Фонду.

 

Міжнародні автомобільні перевезення планують віддати під контроль ДФС

 

Міністерством фінансів України розроблено та оприлюднене проект наказу «Про затвердження Порядку здійснення посадовими особами органів доходів і зборів контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень».

Цей Порядок розроблено з метою реалізації положень ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо здійснення у пунктах пропуску через державний кордон України таких видів контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень:

контролю наявності у перевізників дозвільних документів на виконання перевезень;

габаритно-вагового контролю транспортних засобів;

контролю за дотриманням перевізниками правил перевезення небезпечних вантажів;

контролю внесення (нарахування) перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України;

контролю сплати перевізниками штрафів чи виконання приписів органів контролю;

ведення обліку автомобільних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

 

10 постанов для реалізації податкової реформи вже ухвалено

 

Уряд ухвалив 10 постанов, необхідних для реалізації Закону № 1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», який є частиною антикорупційного пакета податкових змін. Зокрема, схвалено акти щодо порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та електронного адміністрування ПДВ, про порядок проведення контролюючими органами зустрічних звірок тощо.

 

Готівку боржника стягуватимуть без рішення суду

 

Внесено зміни до Порядку стягнення готівки, яка належить платнику податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1244, з метою реалізації вимог ст. 95 Податкового кодексу.

Зазначеною статтею передбачено, зокрема, що у разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з його рахунків у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду. (Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. № 192).

 

Вже 30 замість 10 днів надано неприбутковим для подання заяви з позначкою «Зміни»

 

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою від 13.07.2016 р. № 440.

Зокрема, передбачено, що зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, вважаються для цілей оподаткування неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.

Крім того, збільшено терміни з 10 до 30 днів для подання контролюючому органу реєстраційної заяви та копій документів у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації або внесення змін до її установчих документів, у тому числі установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких вона діє.

(Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. № 195)

 

Як здійснюватиметься розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ

 

Як здійснюватиметься розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ

З 01.04.2017 р. набрала чинності постанова, якою затверджено розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ між Тимчасовим реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, поданих до 01.02.2016 р., за якими станом на 01.01.2017 р. суми податку не відшкодовані з бюджету, та Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ.

Передбачено, що місячний обсяг бюджетного відшкодування за Тимчасовим реєстром не може перевищувати 2,8 % суми бюджетного відшкодування за попередній календарний місяць за Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ. (Постанова КМУ від 29.03.2017 р. № 189)

 

ДФС упроваджує нові форми підвищення сплати ЄСВ та ПДФО

 

ДФС розпочинає реалізацію нового проекту, розробленого спільно з експертом Департаменту з податково-бюджетних питань Міжнародного валютного фонду. Проект має на меті сприяти дотриманню платниками законодавства України щодо повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб.

Як повідомляють у ДФС, пілотний проект упроваджуватиметься на базі головних управлінь ДФС у Вінницькій та Дніпропетровській областях упродовж 2017 року. Для його успішної реалізації на першому етапі було відібрано до цільових груп платників із найбільшими ризиками ухилення від оподаткування. Відбір платників до цільової групи для проведення планових перевірок упродовж ІІ кварталу 2017 року здійснено з урахуванням вимог Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04.08.2016 № 723). У рамках проекту буде визначено найбільш ефективну форму взаємодії органів ДФС з платниками, за рахунок чого вдасться збільшити надходження від єдиного внеску та податку на доходи фізичних осіб, а також підвищено ефективність їх адміністрування.

 

Чи повинні сплачувати єдиний внесок фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування у разі якщо вони не здійснюють діяльність та не отримують доходи?

 

Базою нарахування єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців на загальній системі є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

З 2017 року у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.