10.04.2017

Податкова інформує 10-04-2017

податкова

Представники МВФ та ДФС обговорили процеси реформування фіскальної служби

 

Реформування ДФС у контексті програми економічних реформ Уряду України, які підтримуються МВФ, стало основною темою обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з Делегацією експертів Міжнародного Валютного Фонду на чолі з головою місії МВФ в Україні Роном вад Роденом.

Під час зустрічі Мирослав Продан відзначив успішну співпрацю ДФС з технічною місією МВФ, за результатами якої фіскальна служба вже отримала пропозиції МВФ з реформування служби.

«Ми домовилися про подальшу співпрацю, зокрема, врахування об’єктивної оцінки стану справ в ДФС. Це необхідно для того, щоб правильно визначити пріоритети подальшого реформування служби», - наголосив Мирослав Продан. Він також поінформував міжнародних експертів про зміни, які відбуваються в ДФС. Мова йшла, зокрема, про запровадження повноцінного функціонування Електронного реєстру ПДВ, тестовий режим роботи системи управління ризиками при адмініструванні цього податку.

Очільник ДФС окреслив конкретні кроки з впровадження реформ у митному напрямі, зокрема, щодо розбудови інфраструктури, а також поінформував про низку заходів з імплементації змін у податковому законодавстві, які сприятимуть покращенню бізнес-клімату в країні. Представники МВФ позитивно оцінили досягнутий ДФС прогрес у впровадженні електронних систем та сервісів, що зводить до нуля корупційні ризики.

 

До Зведеного бюджету надійшло більше 246 млн. гривень від платників Салтівської ОДПІ

 

До Зведеного бюджету від платників Салтівської ОДПІ (а це платники м. Куп’янськ, Куп’янського, Вовчанського, Великобурлуцького, Дворічанського та Шевченківського районів) з початку року мобілізовано 246 535,2 тисяч гривень. При цьому, до Державного бюджету надійшло 115,8 млн. гривень, місцеві бюджети протягом січня-березня 2017 року отримали 130,7 млн. гривень,- повідомила начальник Салтівської ОДПІ Олена Кухтіна.

В розрізі основних податків, це:

104,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб;

50,8 млн. грн. податку на додану вартість;

23,3 млн. грн. єдиного податку;

20,9 млн. грн. плати за землю;

8,3 млн. грн. податку на прибуток;

6,9 млн. грн. військового збору.

Підсумовуючи результати роботи інспекції Олена Кухтіна, наголосила на тому, що своєчасна та повна сплата податків і зборів до бюджетів усіх рівнів – це одна з передумов відновлення фінансової стабільності та добробуту нашої країни та кожного її громадянина.

 

На потреби української армії куп'янчани спрямували понад 2 мільйони гривень військового збору

 

За результатами роботи у січня-березня 2017 року з легальних доходів платників податків м. Куп’янськ до державного бюджету надійшло 2 172,9 тисяч гривень військового збору. Темп росту до показників аналогічного періоду минулого року склав 129,4% (+494,1 тис. грн.)

Як зазначила перший заступник начальника Салтівської ОДПІ Наталія Калашнікова, традиційно сплата цього патріотичного податку має найбільш чіткий і налагоджений характер. Куп’янчани розуміють, що саме їх легальна зарплата дає не лише гарантований державою соціальний захист, а й значним чином допомагає українській армії. По суті патріотичний слоган: «Якщо хочеш отримати мир – сплачуй військовий збір!» реалізовується у конкретні цифри відрахувань до бюджету.

«В ході кампанії декларування доходів, яка розпочалась з 1 січня поточного року, громадянам, котрі в минулому році отримували доходи, з яких не сплачено податки, необхідно обов’язково завітати до Центру обслуговування платників, подати декларацію, а фахівці інспекції допоможуть визначити належні до сплати ПДФО та військовий збір. Доходи, з яких у минулому році не було сплачено податок на доходи фізичних осіб, обов’язково треба декларувати – це додаткові кошти задля підтримки національного війська та зміцнення обороноздатності України», зауважує Наталія Калашнікова.

 

На Великобурлуччині бізнес-спільнота і податківці зацікавлені у стабільному наповненні бюджету

 

За І квартал 2017 року підприємницькою спільнотою Великобурлуцького району до бюджетів усіх рівнів мобілізовано 33,7 мільйонів гривень податків і зборів. Це на 17,8 мільйонів гривень перевищує результат відповідного періоду минулого року. Темп росту в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року склав 211%.

До державного бюджету забезпечено надходження у розмірі 15,7 мільйонів гривень (+10,9 млн. гривень до минулорічного показника), відповідно місцеві бюджети отримали 18,04 мільйона гривень (+6,9 млн. гривень до показника аналогічного періоду минулого року).

Водночас єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надійшло 10,1 мільйона гривень, що перевищило минулорічні показники на 3,7 млн. гривень. Темп росту склав 156,8 відсотків.

«У нашому краї традиційно сформувалася спільнота суб’єктів господарювання різних форм власності, які з року в рік сумлінно сплачують податки. Примітно, що їх кількість зростає. Ми ж у свою чергу прагнемо для розвитку бізнесу створити якнайкращі сервісні умови та систему роз‘яснення податкових новацій», - розповіла заступник начальника – начальник Вовчанського відділення Салтівської ОДПІ Людмила Воловик.

 

Місцеві бюджети Шевченківщини отримали понад 3 мільйони гривень від платників єдиного податку

 

3 192,2 тисяч гривень - саме стільки платежу сплатили платники єдиного податку Шевченківського району протягом трьох місяців 2017 року до місцевих бюджетів, що на 1,05 мільйона гривень більше порівняно з минулим роком, показник виконано на 148,7 відсотка.

За словами начальника відділу податків і зборів з фізичних осіб Оксани Реді – саме єдиний податок є одним із найвагоміших джерел наповнення місцевої скарбниці.

 

Роботодавці Дворічанщини спрямували на соціальні потреби понад 7 мільйонів гривень ЄСВ

 

За січень – березень 2017 року страхувальники Дворічанського району сплатили 7 412,6 тисяч гривень єдиного внеску на загальнообов‘язкове державне страхування.

Примітно, що зазначеного результату по сплаті ЄСВ в порівнянні з І кварталом 2016 року досягнуто на 2,4 мільйони гривень більше. Темп росту з цього платежу в порівнянні з 2016 роком склав 148,9 відсотків.

«Як бачимо, працедавці Дворічанського району у своїй переважній більшості демонструють високе громадянське сумління та безпосередню турботу про тих, хто потребує соціального захисту. А реформаторські зміни 2017 року також позитивно вплинули на підвищення податкової культури бізнес спільноти району», - зауважила начальник Салтівської ОДПІ Олена Кухтіна.

 

Працюючі платники Куп'янського району сплатили до бюджетів усіх рівнів 7,5 мільйонів гривень ПДФО

 

Протягом січня-березня 2017 року працюючими мешканцями Куп'янщини сплачено до зведеного бюджету 7,5 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб. При цьому до державного бюджету надійшло 1,9 мільйони гривень ПДФО, що у порівнянні з минулорічним періодом минулого року більше на 577 тисяч гривен. Бюджети місцевих громад у свою чергу отримали 5,6 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб, що перевищує торішній показник на 1,7 мільйони гривень.

«Виплата легальної заробітної плати і, як наслідок сплата податку на доходи фізичних осіб є індикатором цивілізованого суспільного розвитку нашого регіону. Показово, що завдяки працюючим мешканцям Куп’янського району бюджети усіх рівнів, і в першу чергу територіальні громади, отримують найбільшу частку податкових надходжень для вирішення соціально-економічних питань. По-друге, це процес базується не на примусових заходах, а на методі роз‘яснення та переконання і, як бачимо, приносить позитивні результати», - розповіла перший заступник начальника Салтівської ОДПІ Наталія Калашнікова.

 

У першому кварталі плата за землю збагатила місцеві бюджети громад Вовчанського району майже на 5,4 мільйони гривень

 

За січень – березень поточного року надходження плати за землю від платників Вовчанського району, що перебувають на обліку у Вовчанському відділенні Салтівської ОДПІ склали 5 365,1 тисяч гривень. При цьому, юридичними особами сплачено 4,97 мільйони гривень, решта – 393 тисячі гривень перерахували фізичні особи. Про це повідомила заступник начальника – начальник Вовчанського відділення Салтівської ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області Людмила Воловик.

У місцевий бюджет, зокрема, у першому кварталі 2017 року сплачено плати за землю на 872 тисячі гривень більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Принагідно Людмила Воловик повідомила, що з 21 березня 2017 року (дня опублікування в «Офіційному віснику України» наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017р. №9) набрала чинності нова редакція форми Податкової декларації з плати за землю, із змінами, внесеними вказаним наказом.

 

Податківці Салтівської ОДПІ – за чисте довкілля!

 

Вже традиційно кожної весни проводиться Всеукраїнська акція – «За чисте довкілля». У рамках цієї акції податківцями Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області було проведено День благоустрою.

Біля інспекції та Центрів обслуговування платників – згрібали листя, підмітали, фарбували, висаджували квіти тощо. Роботи було чимало, проте весняний день посприяв оперативному проведенню прибирання.

«У переддень Великодніх свят усі люди намагаються навести лад у своїх оселях та подвір‘ях. Податківці сьогодні також мають змогу зробити навколишнє середовище кращим і чистішим. Спільне прагнення творити красу власноруч, добрий настрій та гарна погода цього дня подарували нам натхнення й оптимізм», – зазначила начальник Салтівської ОДПІ Олена Кухтіна.

Своїм прикладом співробітники ОДПІ показали, що від громадянської та екологічної свідомості кожного залежать наше з вами навколишнє природне середовище. Давайте разом дбати про благоустрій та чистоту довкілля!

 

Мирослав Продан: Перші чотири пункти пропуску будуть переобладнані за рахунок коштів, отриманих від перевиконання плану по митних надходженнях

 

За результатами першого кварталу ДФС отримає додаткових 800 млн грн., які будуть направлені на технічне переоснащення митниці. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час 5-го засідання Керівного комітету проекту Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері», яке відбулося сьогодні, 6 квітня. Нагадаємо, згідно з Державним бюджетом України на 2017 рік ДФС отримала можливість використовувати 10 відсотків від суми перевиконання індикативів митних надходжень на розвиток митної інфраструктури.

«З початку цього року перевиконання митницями індикативного показника з надходжень становить понад 8 млрд. грн. Тобто за результатами І кварталу ми отримуємо від Міністерства фінансів України 800 млн. грн., які спрямовуватимуться на розбудову, благоустрій та забезпечення технічними засобами митного контролю пунктів пропуску», - підкреслив Мирослав Продан. Зараз визначаються перші 4 пункти пропуску на державному кордоні України, на які буде направлено ці кошти для одночасної розбудови з сусідніми країнами. Пункти пропуску планується обладнати інтерактивними системами відео-контролю, ваговими комплексами, стаціонарними сканерами тощо.

 

Мирослав Продан: Електронний реєстр відшкодування ПДВ унеможливить корупцію при поверненні суб’єктам господарювання бюджетних коштів

 

З 1 квітня поточного року відповідно до внесених змін до Податкового кодексу України повноцінно почав функціонування Електронний реєстр відшкодування ПДВ. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з Делегацією експертів Міжнародного Валютного Фонду на чолі з головою місії МВФ в Україні Роном вад Роденом, яка відбулася сьогодні, 7 квітня.

«Як зазначав і Президент, і Прем’єр-Міністр України, ці зміни бізнес-спільнота від нас очікувала понад 20 років. Зараз ми змогли втілити їх у життя. Вважаю, що це – історичний момент і нова сторінка у взаємодії між ДФС і платниками податків», – підкреслив Мирослав Продан.

Запровадження Електронного реєстру відшкодування ПДВ задля встановлення прозорих правил адміністрування цього податку вимагали представники Бізнес-омбудсмена, Американської Торговельної палати та Європейської бізнес Асоціації, громадськість та вітчизняний бізнес. «У такий спосіб ми унеможливлюємо втручання в процес відшкодування податку наших фахівців, тобто виключаємо людський фактор, а отже – і виключаємо корупційну складову. На мою особисту думку, це найпотужніший за останній час крок назустріч бізнесу і саме це є початок реформ», – наголосив Мирослав Продан.

 

На українсько-польському кордоні виявили 12 кг бурштину

 

На українсько-польському кордоні в пункті пропуску «Рава-Руська – Гребенне» митники спільно з прикордонниками та працівниками Міжвідомчого цільового центру виявили 12 кг бурштину.

Так, 07.04.2017, мешканець Волині, для перетину кордону автомобілем VW Touareg обрав смугу руху «червоний коридор». До митного контролю він подав декларацію, згідно з якою перевозив 7 кг бурштину. Під час огляду автомобіля виникла підозра щодо приховування товарів від митного контролю. Автомобіль скерували в місце поглибленого огляду, де у конструктивних порожнинах автомобіля було виявлено12 кг необробленого каміння різної геометричної форми жовто-коричневого кольору.

У діях громадянина України вбачають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України. За цим фактом складено протокол. Товар та автомобіль вилучено. Їх вартість буде встановлено додатково. Справу скерують до суду.

 

Мирослав Продан: Взаємодія між проектами Twinning з митних та прикордонних питань довела свою ефективність

 

Проект Twinning для фіскальної служби буде подовжений ще на 2 місяці. Таке рішення ухвалене під час 5-го засідання Керівного комітету проекту Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері», яке відбулося сьогодні, 6 квітня.

«Тісна взаємодія між проектами Twinning з митних та прикордонних питань довела свою ефективність у запровадженні європейських стандартів у діяльності наших служб і взаємодії між митними та прикордонними органами України», – зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан

Мирослав Продан розповів, що протягом першого кварталу цього року ДФС спільно з експертами Twinning працювали над розвитком системи аналізу та управління ризиками, а також удосконаленням митного контролю та митних процедур. Зокрема, при переміщенні товарів подвійного значення та озброєння. А також опрацювали низку заходів щодо підвищення захисту прав інтелектуальної власності, дотримання ветеринарного та фітосанітарного контролю тощо. Окрему увагу експерти приділили питанням ефективного та цільового використання ІТ для забезпечення чіткого та своєчасного виконання ДФС своїх функцій, посилення антикорупційних заходів у системі ДФС, у т.ч. шляхом удосконалення діяльності підрозділів по роботі з кадрами.

 

Правила етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС мають стати настільним посібником для всіх співробітників служби

 

Дотримання принципу доброчесності, тобто спрямованості дій кожного державного службовця на захист інтересів держави, є одним із фундаментальних положень Закону України «Про державну службу».

З цього витікає необхідність повної відмови від приватних інтересів під час здійснення службових повноважень, а також формування у співробітників нетерпимого (абсолютно негативного) ставлення до корупційних проявів. Про це заявив заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов.

З цією метою, у рамках реалізації положень Антикорупційної програми Державної фіскальної служби України на 2015-2017 роки, Головним управлінням внутрішньої безпеки ДФС розроблюються додаткові елементи протидії корупції. «За підтримки експертів місії технічної допомоги Міністерства фінансів США, Головним управлінням внутрішньої безпеки ініційовано створення Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС, які наразі затверджені наказом ДФС», – розповів Сергій Мартинов.

За словами посадовця, метою цих правил є впровадження етичних стандартів поведінки працівників органів ДФС, добросовісного, чесного та професійного виконання ними функціональних обов’язків, а також надання вичерпної покрокової інформації про обов'язки та дії працівників щодо недопущення корупційних правопорушень та сприяння зміцненню суспільної довіри.

 

Основні Правила етичної поведінки для працівників ДФС

 

Правилами запроваджено заборону використовувати службові повноваження для особистої вигоди, брати на себе зобов’язання та обіцянки, які можуть негативно вплинути на репутацію органів ДФС, використовувати або розголошувати будь-яку службову інформацію у приватних інтересах, надавати незаконні переваги приватним та юридичним особам шляхом дій або бездіяльності тощо.

Зокрема, працівники зобов’язані негайно письмово повідомляти про спроби або можливе вчинення іншими працівниками правопорушень у сфері службової діяльності. Вказується, що неповідомлення про такі прояви є підставою для притягнення до дисциплінарної та кримінальної відповідальності.

Для кращого сприйняття зазначених нововведень співробітниками ДФС та громадським суспільством також підготовлено агітаційні матеріали щодо дій, які мають вживатись службовцями фіскальної служби при спробах підкупу з боку громадян України в процесі податкового та митного контролю, або у разі ознак неправомірних дій з боку співробітників ДФС.

 

Мирослав Продан: Завдяки детінізації економіки у першому кварталі надходження до бюджету зросли на третину

 

У січні-березні 2017 року до зведеного бюджету перераховано майже 229,3 млрд. грн. платежів, що контролюються ДФС. Це на 34,1%, або на 58,3 млрд. грн. більше, ніж у першому кварталі 2016 року. Такі дані оприлюднив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

«Державна фіскальна служба стабільно виконує своє основне завдання – забезпечення находжень до бюджету. Значного збільшення надходжень у цьому році вдалося досягти завдяки заходам з детінізації економіки, системній роботі з протидії корупції в податковій та митній сферах, а також покращенню сервісного обслуговування платників», - підкреслив Мирослав Продан.

За його словами, надходження до зведеного бюджету податкових платежів за січень-березень 2017 року склали понад 159 млрд. грн., митних – 70,2 млрд. грн. З початку року до державного бюджету надійшло 187,7 млрд. грн., що на 33,4% (на 47 млрд. грн.) більше, ніж у першому кварталі 2016 року. До місцевих бюджетів станом на 1 квітня перераховано 41,5 млрд. гривень – на 37,5% (на 11,3 млрд. грн.) більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

 

Викрито факти відмивання 14,4 млн. грн. державних коштів

 

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Харківській області спільно з обласним управлінням Національної поліції встановлено факти ймовірного розкрадання бюджетних коштів з боку посадових осіб одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Харкова.

Незважаючи на порушення під час проведення процедури державних закупівель, між обласною державною установою та зазначеним ТОВ був укладений договір на здійснення робіт з реконструкції очисних споруд. З метою приховування фактів неналежного виконання договору, зокрема, виробництва технологічного обладнання кустарним способом, а також надання правомірного вигляду операціям з коштами, посадовими особами товариства були внесені до офіційних документів завідомо неправдиві відомості. Для подальшої легалізації кошти, отримані від державної установи, були перераховані на рахунки підприємств з ознаками фіктивності, що входять до складу конвертаційного центру. Загальна сума можливої легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, складає 14,4 млн. гривень. За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 209 КК України. Здійснюється кримінальне провадження.

 

Aкцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів

 

ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до норм ПКУ акцизний податок із роздрібного продажу підакцизних товарів платять при реалізації пива, алкогольних напоїв та тютюнових виробів безпосередньо громадянам. Відповідно до пп.212.3.1 ПКУ особи – суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність. Датою виникнення податкових зобов'язань щодо реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції. Акцизний податок сплачується за ставкою 5%. Декларації з акцизного податку подаються до контролюючих органів, які територіально обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів. Тобто кількість таких декларацій за звітний період має відповідати кількості адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів.

 

На соціальні потреби мешканці Харківщини направили 2,2 млрд. грн. єдиного соціального внеску

 

Як повідомили в Головному управлінні ДФС у Харківській області зазначена сума ЄСВ надійшла протягом січня-березня поточного року та перевищила доведений індикативний показник на 484,3 млн.грн.

Так, від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю надійшло більше 1 937,4 млн. грн. (або 86,3%). В той же час, від фізичних осіб-підприємців надійшло більше 147,0 млн.грн. єдиного внеску. Найбільші надходження ЄСВ забезпечили Шевченківський та Київський райони м. Харкова – 342,7 млн.грн. та 333,6 млн.грн. відповідно. На Харківщині в лідерах Красноградський та Харківський райони. Там надійшло 85,9 млн.грн. та 82,8 млн.грн. відповідно.

Крім того, у фіскальному відомстві повідомили, що зокрема у березні єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування надійшло у сумі 838,4 тис.грн.

 

Телефонні шахраї знов турбують платників податків

 

Цього разу спритні ділки збирають гроші на так звану «перевірку з Києва». У телефонних розмовах вони представляються керівниками податкових інспекцій, а в деяких випадках навіть начальником головного управління ДФС. В ГУ ДФС у Харківській області звертають увагу платників, що у разі отримання таких дзвінків не слід піддаватися на подібні провокації, а звертатися до правоохоронних органів, на Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» за тел. (044) 284-00-07 або до управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області за телефонами – (095) 356-72-72, (068) 356-72-72.

 

Увага! Починають діяти нові рахунки

 

Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що з 11.04.2017 року починають діяти нові рахунки для зарахування надходжень по   наступних кодах класифікації доходів бюджету:

(ККДБ) 14020900 Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції)/ Мотоцикли і велосипеди.

(ККДБ) 14030900 Акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)/ Мотоцикли і велосипеди.

 

Отримали проценти по облігаціям – сплатіть військовий збір

 

Сума доходів, отриманих платником податку у вигляді процентів, що нараховані на облігації внутрішніх державних позик, емітовані Мінфіном України, та інвестиційного прибутку від операцій з цими паперами, є об’єктом оподаткування військовим збором. При цьому податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

Водночас для цілей оподаткування зазначеного інвестиційного прибутку за результатами звітного календарного року платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію, в якій має відобразити загальний фінансовий результат (інвестиційний прибуток або інвестиційний збиток), отриманий протягом такого звітного року.

 

Нацбанк дозволив купувати валюту в еквіваленті до 150 тис. грн

 

З 05.04.2017 р. набрала чинності постанова Правління Нацбанку України, якою внесено зміни до постанови від 13.12.2016 р. № 410 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України», згідно з якими передбачено, що надходження в іноземній валюті підлягають обов'язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, у тому числі безпосередньо Нацбанку України, у розмірі 50 % замість 65 %.

Змінами також передбачено здійснення операцій з продажу готівкової іноземної валюти або банківських металів одній особі в один операційний (робочий) день у сумі, що не перевищує в еквіваленті 150 000 грн у межах одного/однієї банку/фінансової установи замість 12 000 грн. (Постанова Нацбанку України   від 04.04.2017 р № 30)

 

Відтепер інформація щодо об’єктів нерухомості подається до органів ДФС і про юридичних осіб

 

Внесено зміни до пункту 4 Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 р. № 476.

Зокрема, змінами встановлено необхідність передачі інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності не лише фізичних, а і юридичних осіб. (Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. № 219)

 

Нові довідники податкових пільг

 

ДФС України затверджено нові довідники податкових пільг:

Довідник № 82/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, станом на 01.04.2017 р.;

Довідник № 82/2 інших податкових пільг станом на 01.04.2017 р.

Детальніше на http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

 

Збільшено розмір адмінзбору за прискорену держреєстрацію

 

Кабінетом Міністрів України внесено зміни до власної постанови від 25.12.2015 р. № 1133 «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань у скорочені строки», згідно з якими передбачено встановити розмір плати за проведення держреєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — держреєстрація змін до відомостей), у скорочені строки. Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004573-zbilsheno-rozmir-adminzboru-za-priskorenu-derzhreyestratsiyu

Змінами також передбачено, що плата за проведення держреєстрації у скорочені строки справляється у відповідному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому проводиться держреєстрація, та округлюється до найближчих 10 грн.

(Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. № 217)

 

Внесено зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок

 

31.03.2017 набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 193, яка вносить зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232.

Зазначені зміни внесено у зв'язку з прийняттям Верховною Радою України Закону України від 20.12.2016 № 1797-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні)», зокрема, викладенням пункту 73.5 статті 73 Кодексу щодо порядку проведення зустрічних звірок у новій редакції, внесенням змін до статті 42 Кодексу стосовно порядку листування з платниками податків, перенесенням контрольних функцій на обласний і центральний рівень та виконанням державними податковими інспекціями виключно функцій сервісного обслуговування.

 

ДФС оприлюднене проект Закону щодо запровадження «Електронної акцизної марки»

 

Державна фіскальна служба України повідомляє про розроблення проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо контролю за обігом підакцизних товарів (алкогольних напоїв та тютюнових виробів)».

Проектом регуляторного акта передбачено створення нормативно-правової бази, що забезпечить можливість впровадження та функціонування автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів (алкогольних напоїв і тютюнових виробів) «Електронна акцизна марка».

Метою проекту є створення нормативно-правової бази, що забезпечить можливість впровадження та функціонування автоматизованій системі контролю за обігом підакцизних товарів (алкогольних напоїв і тютюнових виробів) «Електронна акцизна марка», яка, в свою чергу, направлена на:

збільшення доходів бюджетів усіх рівнів за рахунок повного обліку виробництва й обігу підакцизних товарів (алкогольних напоїв і тютюнових виробів) в Україні та виключення можливості реалізації підакцизних товарів без сплати акцизного податку;

зменшення обсягів тіньового ринку підакцизної продукції;

створення єдиного інформаційного простору і формування бази даних про рух підакцизних товарів від виробника/імпортера до кінцевого споживача, про виробництво та реалізацію кожної одиниці виміру таких товарів на території України;

підвищення ефективності попередження, виявлення та розкриття злочинів у сфері обігу підакцизних товарів.

 

Хто відноситься до членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення?

 

Відповідно до п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 розд. І Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (http://zir.sfs.gov.ua ).

 

Як оподатковується майно, отримане за спадковим договором

 

Дохід у вигляді вартості майна, отриманого платником податку — набувачем за спадковим договором, включається до загального оподатковуваного доходу такого платника та є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором. (Лист ДФС України від 28.03.2017 р. № 4315/Л/99-99-13-02-03-14)

 

Чи можуть бути неприбутковими корпорації та концерни

 

Діяльність господарських об’єднань, метою яких є комерційна господарська діяльність, не відповідає сутності поняття некомерційної діяльності неприбуткових установ. Отриманий від комерційної діяльності дохід господарського об’єднання може розподілятися між підприємствами — учасниками такого об’єднання.

Таким чином, у разі утворення господарського об’єднання у вигляді корпорації, консорціума, концерна, метою якого є комерційна господарська діяльність, не можуть бути дотримані вимоги, встановлені пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу до неприбуткових організацій. (Лист ДФС України від 16.03.2017 р. № 5263/6/99-99-15-02-02-15)

 

Президент схвалив ратифікацію угоди про вільну торгівлю між Україною та Канадою

 

Президент Петро Порошенко підписав Закон України «Про ратифікацію Угоди про вільну торгівлю між Україною та Канадою».

Документ схвалено Верховною Радою України 14 березня 2017 р., а саму Угоду підписано ще 11 липня 2016 р. під час візиту в Україну прем'єр-міністра Канади Джастіна Трюдо.

Передбачається, що з набуттям чинності Угоди Канада відкриє для українських експортерів 98 % свого ринку товарів, які є предметом двосторонньої торгівлі.

Через різний рівень економічного та соціального розвитку сторони застосовуватимуть принцип асиметричності тарифних зобов’язань. Це дасть змогу нашій державі адаптувати торгівлю з Канадою до умов вільної, а відтак — збільшити товарообіг між державами. Крім того, сприятиме притоку іноземних інвестицій в Україну, створенню нових робочих місць, що, зрештою, позитивно позначиться на зростанні ВВП держави.

Згідно з Законом Угода набуде чинності в перший день другого місяця після одержання останньою зі Сторін повідомлення про завершення виконання процедур, необхідних для її вступу в дію.

 

Якщо заробітна плата менша мінімальної, як враховується страховий стаж?

 

Особі, якій заробітна плата нарахована в розмірі, меншому ніж мінімальна заробітна плата, з якої сплачено єдиний внесок (менший ніж мінімальний страховий внесок), та страхувальником здійснено доплату до мінімального єдиного внеску, зазначений період враховується до страхового стажу як повний місяць.

При цьому заробітна плата для обчислення пенсії враховується в сумі, нарахованій особі.

(Лист Пенсійного фонду України від 16.03.2017 р. № 7918/02-12)

 

Відтепер ввезення видавничої продукції з Росії здійснюється за дозволом

 

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову, якою затверджено Порядок видачі (відмови у видачі, анулювання) дозволу на ввезення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України, та внесено зміни до постанови «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України».

Нормативно-правовий акт розроблено Держкомтелерадіо відповідно до частин третьої ст. 281 Закону України «Про видавничу справу» та ст. 197 Митного кодексу України.

Постановою визначено, що видачу (відмову, анулювання) дозволу на ввезення видавничої продукції здійснюватиме Держкомтелерадіо. Для того суб’єкт господарювання має подати у письмовій або паперовій формі заяву, один примірник оригіналу видання, що ввозиться, або його електронний відповідник у форматі PDF, оригінал або нотаріально засвідчену в установленому порядку копію угоди, укладеної з власником прав на видання, та рецензію, складену державною мовою фахівцем (експертом) щодо оцінки та характеристики змісту видання.

Не потребує отримання дозволу на ввезення видавнича продукція, що ввозиться громадянами в ручній поклажі або супроводжуваному багажі загальною кількістю не більше 10 примірників.

Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004600-vidteper-vvezennya-vidavnichoyi-produktsiyi-z-rosiyi-zdiysnyuyetsya-za-dozvolom

 

Вимоги до режиму спрощеного оподаткування з наступного року планується посилити

 

Міністерство фінансів України оприлюднило повний текст Меморандуму про співпрацю України з Міжнародним валютним фондом.

У розділі стосовно фіскальної політики України влада пообіцяла МВФ утриматися від будь-яких істотних урізань податків, а також нових звільнень від оподаткування та схем амністування. Водночас узяла на себе зобов’язання з 1.01.2018 р. посилити вимоги до режиму спрощеного оподаткування.

У документі йдеться також про готовність України утриматися від запровадження пільгового оподаткування — за винятком місцевих податків на майно — для компаній, які працюють в індустріальних зонах.

Крім того, згідно з Меморандумом Україна має намір легалізувати видобуток бурштину та азартні ігри,— що сприятиме додатковим надходженням до бюджету, — не пізніше ніж у 2018 р.

Також парламент до кінця грудня 2017 р. має ухвалити законопроект про надання Державній фіскальній службі повноважень з використання непрямих методів перевірки виконання зобов’язань зі сплати податків і соціальних страхових внесків. Скасування мораторію на здійснення аудиту дасть змогу ДФС проводити більш адресні перевірки компаній з метою виявлення не задекларованих (не оформлених офіційно) працівників.

 

Відбір кадрового складу ДФС за новими правилами

 

Нещодавно Урядом було схвалено Концепцію реформування ДФС, якою змінено підходи до відбору кадрового складу фіскальних та митних органів.

Так, планується удосконалити правила і процедури проведення конкурсів, оновити кадровий склад та проводити абсолютно відкриту і прозору політику управління персоналом.

З огляду на це перед в.о. Голови ДФС Мирославом Проданом стоїть завдання скасувати вже оголошені конкурси на зайняття вакантних посад у ДФС та організувати проведення нових відкритих конкурсів із забезпеченням максимальної прозорості та ефективності відбору персоналу.

Проведення конкурсних відборів відбуватиметься за присутності представників Мінфіну, Бізнес-омбудсмена та експертів, причому з обов’язковим використанням засобів аудіо - та відео фіксації.

Нові підходи до управління персоналом ДФС також передбачають поступове підвищення заробітної плати, переатестацію та перепідготовку працівників, залучення нових фахових кадрів, професійне навчання і тренінги, що базуватимуться на міжнародних стандартах.

 

Зустрічні звірки: нові правила

 

ДФС України повідомляє, що 31.03.2017 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 193, якою внесено зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232.

Зазначені зміни зумовлені прийняттям Верховною Радою України Закону України від 20.12.2016 № 1797-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні)», зокрема викладенням п. 73.5 ст. 73 Кодексу щодо порядку проведення зустрічних звірок у новій редакції, внесенням змін до ст. 42 Кодексу стосовно порядку листування з платниками податків, перенесенням контрольних функцій на обласний і центральний рівень   та виконанням державними податковими інспекціями виключно функцій сервісного обслуговування.

 

За несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб, зазначеного в податковій декларації передбачена відповідальність

 

Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

Зазначена норма визначена п. 179.7 ст. 179, п. 126.1 ст. 126, пп. 129.1.3 та п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України.

 

Яких змін слід очікувати в алкогольно-тютюновій звітності

 

З 08.05.2017 р. набере чинності наказ Мінфіну України, яким внесено зміни до власного наказу від 11.02.2016 р. № 49, згідно з якими до 10 числа місяця, що настає за звітним, суб’єкти господарювання зможуть подавати уточнювальні звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим.

Також змінами передбачено визнати такими, що втратили чинність:

форму звіту № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення;

форму звіту № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядок її заповнення. (Наказ Мінфіну України від 10.11.2016 р. № 943)

 

Між Україною та Мальтою діятиме Конвенція про уникнення подвійного оподаткування

 

Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження щодо подання на ратифікацію Верховною Радою України Конвенції між урядами України і Республіки Мальта про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи та Протоколу до неї. Рішення прийняте для здійснення усіх внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності зазначеної Конвенції. З набранням чинності Конвенцією та Протоколом підприємці обох країн отримають гарантії того, що прибутки, одержані від підприємницької діяльності на території іншої країни, а також з джерел у цій країні у вигляді дивідендів, процентів та роялті, не підлягатимуть подвійному оподаткуванню. Також гарантується, що підприємці однієї країни будуть оподатковуватися в іншій країні на тих самих умовах. Крім того, Конвенція та Протокол спрямовані на попередження можливих ухилень від сплати податків. (Розпорядження від 05.04.217 р. № 237-р)

 

Як повернути надміру сплачений ПДВ?

 

Для цього платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

У разі повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ у порядку, визначеному п. 2001.5 ст. 2001 розділу V Податкового кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів — шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

(Лист ДФС України від 14.03.2017 р. № 5087/6/99-99-15-03-02-15)

 

Повернення ПДВ – в хронологічному порядку

 

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує платників ПДВ про те, що з 1 квітня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. №189, згідно з якою відшкодування узгоджених сум ПДВ, зазначених у Тимчасовому реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поданих до 1 лютого 2016 р., за якими станом на 1 січня 2017 р. суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету, буде здійснюватися в хронологічному порядку відповідно до черговості надходження заяв про повернення таких сум бюджетного відшкодування ПДВ в межах сум, визначених законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

Місячний обсяг такого бюджетного відшкодування не може перевищувати 2,8 відсотка загальної суми бюджетного відшкодування з державного бюджету за попередній календарний місяць за Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

 

Суб‘єкти господарювання, які здійснюють роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів через мережу АЗС, ГАЗС зобов‘язані відображати у розрахункових документах та звітах коди УКТ ЗЕД.

 

Податковим кодексом України та Законом України від 06.07.1995р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» (далі – Закон) передбачено обов‘язок суб‘єктів господарювання обов‘язково проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування, а саме для паливно-мастильних матеріалів із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (Український класифікатор товарів зовнішньо-економічної діяльності).

У разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, для пального із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості передбачена відповідальність відповідно до пункту 6 статті 17 Закону у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Неподання декларації про майновий стан і доходи: чи буде відповідальність?

 

Відповідно до п. 179.4 ст. 179 ПКУ платники податку звільняються від обов'язку подання податкової декларації в таких випадках:

а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

б) в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.

Відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, - тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені ч. першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (у т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

 

Податкова знижка за витратами, понесеними у 2016 році на здобуття другої вищої освіти

 

 

Відповідно до пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуван­ням положень п. 164.6 ст. 164 цього Кодек­су, фактично здійснені ним протягом звіт­ного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума за 2016 рік не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн., у розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного подат­кового року (у 2016 році – 1930 грн.). Здобуття другої вищої осві­ти є складовою вищої освіти. Тому для компенсації її вартості платник податку має право включити такі витрати до податкової знижки з урахуванням обмежень, встановлених пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу.

 

За яких умов електронна митна декларація вважається оформленою?

 

Електронна митна декларація вважається оформленою за наявності внесеної до неї посадовою особою контролюючого органу, яка завершила митне оформлення, за допомогою автоматизованої системи митного оформлення відмітки про завершення митного оформлення та засвідчення такої декларації електронним цифровим підписом посадової особи контролюючого органу, яка завершила митне оформлення.

 

Чи підлягає оподаткуванню ПДФО поворотна фінансова допомога, яка отримана ФО?

 

Якщо боржником не виконується зобов’язання у строк, визначений договором, тобто не повертається поворотна фінансова допомога, то сума заборгованості включається до оподатковуваного доходу платника податку у разі її анулювання (прощення) кредитором до закінчення строку позовної давності на підставі п.п. «д» п.п. 164.2.17 або п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України у разі спливу строку позовної давності.

Водночас, кожен конкретний випадок виникнення податкових відносин потребує детального аналізу документів та матеріалів, які стосуються даної справи.

 

Який розмір ЄВ застосовують роботодавці при нарахуванні заробітної плати (доходу) найманим працівникам?

 

Роботодавці нараховують єдиний внесок на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 відс. до визначеної бази нарахування єдиного внеску.

У разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску. При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

 

Декларуємо іноземні доходи.

 

Сума іноземних доходів включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію та сплатити з одержаних доходів податок на доходи та військовий збір. Доходи, одержані в іноземній валюті перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів.

За підсумками 2016 року сума іноземного доходу оподатковується податком на доходи за ставкою 18% та військовим збором - за ставкою 1,5% об’єкта оподаткування.

У податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік, та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.

Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за 2016 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2017 року.

 

Пропонуємо скористатись послугами Електронного кабінету платника податків

 

З початку року все більше громадян використовують можливості Електронного кабінету платника, який став ефективною допомогою під час деклараційної кампанії.

За потребою громадяни можуть отримати відомості про зазначені суми за останні три роки (поквартально). Середня тривалість обробки такого запиту складає до 1 год. Тобто, оперативно, не відвідуючи ЦОП громадяни можуть отримати необхідну їм інформацію для заповнення своєї декларації.

Більше того, для зручності платників у відкритій частині Електронного кабінету розміщено саму декларацію, яку платники можуть заповнити, зберегти та роздрукувати. А вже скориставшись особистим кабінетом фізичні особи можуть подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису.

Нагадаємо, що цьогорічна деклараційна кампанія триватиме до 3 травня. Саме цей день у 2017 році є останнім строком для подання податкових декларацій громадянами та особами, які проводять незалежну професійну діяльність.